مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از شرکت هزار و ۵۰ ناشر داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد. شرح آنلاین: محمد محمدپور در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، حسینی معاون حقوقی وزیر ارشاد و پزشکیان نائب […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از شرکت هزار و ۵۰ ناشر داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.

شرح آنلاین: محمد محمدپور در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، حسینی معاون حقوقی وزیر ارشاد و پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایشگاه بین المللی کتاب را بزرگ ترین رویداد منطقه شمالغرب کشور دانست و اظهار داشت: فرهنگ و هنر یک سرمایه زاینده ای است که ثروت تولید می کند که اگر بتوان این نهاد را حمایت کرد، می تواند به یک منبع پایان ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: فرهنگ و هنر، کالاها و آثار فرهنگی، جایگزین نفت در اقتصاد کشور شود تا به سمت توسعه پایدار دست پیدا کنیم.

محمدپور با اشاره به رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد: اتفاقات خوبی به مناسبت برگزاری این رویداد در تبریز رخ داد و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نیز از آن جمله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ورود کتاب به سبد خرید خانوار اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار نفر از نمایشگاه سال گذشته کتاب تبریز بازدید کردند و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش نمایشگاهی انجام گرفت.

وی با اشاره به تعداد ناشرین حاضر در این نمایشگاه تاکید کرد: ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و در بخش خارجی ۱۵۰ ناشر از ۲۰ کشور جهان با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر دیجیتال در نمایشگاه شانزدهم حضور دارند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز نیز با انتقاد از نگاه یک جانبه مسئولان به تهران اظهار داشت: ایران فقط تهران نیست و کلانشهرهایی مانند تبریز نیز باید در برپایی نمایشگاه های بین المللی کتاب دیده و حمایت شوند.

 ماهوتی با اشاره به اینکه ۹۰۰ ناشر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند، ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید عموم مردم برپاست و اگر با استقبال مردم روبه شود ساعت بازدید آن نیز تمدید خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به طور رسمی از ۲۹ مهرماه تا ۴ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید عموم برپاست.