دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از کشف بالغ بر هفت هزار کیلوگرم پیاز زعفران قاچاق در استان خبر داد. شرح آنلاین – مهر: محمدرضا حسنی مقدم اظهار داشت: جابجایی پیاز زعفران فقط برای کشت زعفران در استان‌هایی که سابقه کشت و کار این محصول طی […]

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از کشف بالغ بر هفت هزار کیلوگرم پیاز زعفران قاچاق در استان خبر داد.

شرح آنلاین – مهر: محمدرضا حسنی مقدم اظهار داشت: جابجایی پیاز زعفران فقط برای کشت زعفران در استان‌هایی که سابقه کشت و کار این محصول طی سنوات گذشته را داشته‌اند به صورت محدود صورت می‌گیرد و خروج آن از کشور ممنوع است.

 وی به اشکال مختلف قاچاق این محصول اشاره کرد و گفت: این امر بیشتر به صورت شبانه و با خودرو و کامیون، جاسازی در تریلی ها، مخلوط کردن پیازهای زعفران با پیازخوراکی و صادرات آن در قالب پیاز خوراکی به افغانستان، بسته بندی این محصول و صدور آن تحت پوشش لوازم خانگی صورت می گیرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اضافه کرد: در استان خراسان جنوبی نیز قاچاق پیاز زعفران در منطقه قاینات و مسیر سرایان مشاهده شده است.

حسنی مقدم، امار کشفیات پیاز زعفران در شش ماهه اول گذشته را ۳۰ هزار و ۴۸۸ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این رقم در شش ماهه نخست امسال بالغ بر هفت هزار کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۷ درصدی کشفیات را نشان می دهد