دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و شهردار کلانشهر تبریز راه اندازی شد. شرح آنلاین – شهریار: با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر […]

دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و شهردار کلانشهر تبریز راه اندازی شد.

شرح آنلاین – شهریار: با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولان استانی، دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز راه اندازی شد.

در مراسم آغاز به کار دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: با همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در تلاش هستیم تا خط دوم فاز اول مترو تبریز را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه قطار شهری تبریز از سال ۹۱، اظهار کرد: پروژه قطار شهری از سال ۹۱ شروع به کار کرده و با همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در تلاش هستیم تا عملیات خط دوم فاز اول مترو تبریز را تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

مولوی با اشاره به مشخصات کلی پروژه عنوان کرد: این مسیر ۴/۲۲ کیلومتر طول دارد و ۲۰ ایستگاه در آن گنجانده شده که مبدا آن منطقه قراملک و مقصد نیز نمایشگاه بین المللی است و پس از بهره برداری، از ظرفیت جذب ۴۰ هزار مسافر در ساعت برخوردار خواهد بود. عمق حداکثر مسیر ۲۵/۳۳ متر از سطح زمین و تعداد ۴۳ رام قطار پنج واگنه برای ناوگان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت پروژه، نیاز به کمک مالی شورا و شهرداری داریم که خوشبختانه شهردار محترم تبریز پیگیر این موضوع هستند و چنانچه این اعتبارات لازم به پروژه تخصیص یابد، کار را به سرعت پیش خواهیم برد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در خاتمه یادآور شد: رزمندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) که پیمانکار این پروژه است، همانند دوران دفاع مقدس برای رفاه و آسایش مردم در تلاش هستند و بطور یقین، همت شبانه روزی این رزمندگان آسایش شهروندان در استفاده از قطار شهری را به دنبال خواهد داشت.