رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با صدور فرمانی، ۲۱ استاندار این کشور را از کار برکنار کرد. شرح آنلاین – ایرنا: در فرمان جدید اردوغان که در روزنامه رسمی شماره امروز این کشور منتشر شده، برای ۳۹ استان ترکیه استانداران جدید انتخاب شده است. تعدادی از استاندران این استان ها فقط محل خدمتتشان عوض […]

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با صدور فرمانی، ۲۱ استاندار این کشور را از کار برکنار کرد.

شرح آنلاین – ایرنا: در فرمان جدید اردوغان که در روزنامه رسمی شماره امروز این کشور منتشر شده، برای ۳۹ استان ترکیه استانداران جدید انتخاب شده است. تعدادی از استاندران این استان ها فقط محل خدمتتشان عوض شده است.
در فرمان صادر شده، به جای ارجان توپاجا استاندار سابق آنکارا، واصب شاهین استاندار استانبول به عنوان استاندار جدید آنکارا منصوب شده و علی یرلی کایا استاندار غازی آنتپ نیز به عنوان استاندار جدید استانبول انتخاب شده است.
برکناری و جا به جایی استانداران ترکیه در راستای تغییرات ایجاد شده در پی استقرار نظام حکومتی ریاستی انجام شده و برکناری و انتصاب همزمان این تعداد استاندار در تاریخ ترکیه سابقه نداشته است.
برخی رسانه های ترکیه، انتخاب و جا به جایی این تعداد استاندار در ترکیه را در حالی که پنج ماه به انتخابات محلی و شهرداری های این کشور زمان باقی مانده، سوال برانگیز خواندند.
پیش بینی می شود که این تصمیم با واکنش احزاب سیاسی ترکیه مواجه شود.
ترکیه ۸۱ استان دارد و استانداران عالی ترین نماینده دولت در هر استان به شمار رفته و مسئول مستقیم امور حاکمیتی و امنیتی هستند.