مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از احداث۱۷ هزار متر شبکه فشار ضعیف زمینی در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان خبر داد. شرح آنلاین – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز: عادل کاظمی با اشاره به استفاده از پیلار های کامپوزیت ۱۲ فیوز در بازار صادقیه گفت:جهت بهسازی شبکه بازار صادقیه، با توجه به بافت […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از احداث۱۷ هزار متر شبکه فشار ضعیف زمینی در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان خبر داد.

شرح آنلاین – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز: عادل کاظمی با اشاره به استفاده از پیلار های کامپوزیت ۱۲ فیوز در بازار صادقیه گفت:جهت بهسازی شبکه بازار صادقیه، با توجه به بافت و آرایش خاص این بازار، لازم بود تا از پیلار های کامپوزیت ۱۲ فیوز که برای اولین بار در تبریز به کار گرفته می شود استفاده گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اهمیت فرهنگی،تاریخی و اقتصادی بزرگترین بازار سرپوشیده جهان افزود : با توجه به بافت تاریخی و قدمت بازار، شبکه های فرسوده نیاز به تعمیر و تعویض داشتند که اجرای پروژه اصلاح شبکه در بازار کفاشان، بازار قیزبستی، راسته بازار، میرزا شفیع، بازار امیر، بازار صادقیه، بازار پنبه فروشان، بازار سحر و بازار پیه فروشان انجام شده که طول شبکه فشار ضعیف زمینی احداث شده در این پروژه ها مجموعا بیش  ۱۷ هزار و ۸۸۱ متر است.

کاظمی در خصوص مشکلات عمده اجرای این پروژه در بازار سرپوشده تبریز  به جهت شلوغی و ازدحام جمعیت در طول روز گفت: چون امکان اجرای کار عملیاتی درطول روز میسر نبود، بنابراین همکاران در طول دوماه و به صورت شبانه با حضور مامورین نیروی انتظامی، کار اجرایی پروژه اصلاح شبکه فشار ضعیف این مناطق را انجام دادند.

وی همچنین پروژه راسته بازار تبریز گفت: طول شبکه فشار ضعیف زمینی در این بخش ۶ هزار و ۷۶۰ متر که با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال به انجام رسید.

در ادامه ایشان گفت: اجرای پروژه اصلاح شبکه بازار صادقیه نیز که به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و به ارزش ۲ میلیارد ریال بود اتمام و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در شرح جزئیات پروژه اصلاح شبکه بازار قیزبستی، طول پروژه اصلاحی را ۳ هزار و ۷۸۰ متر و به ارزش ۵۰۸ میلیون ریال عنوان نمود.

وی خاطر نشان شد از آنجایی که برای کار عملیاتی در مراکز تاریخی بالاخص بازار سرپوشیده تبریز که دارای نشان ثبت جهانی است، می بایست هماهنگی های لازم بین سازمان ها ، نهادها، ادارات و همچنین با اهالی و کسبه بازار صورت می گرفت که در این خصوص  هیئت امنای بازار و سازمان میراث فرهنگی نقش بسیار مهمی داشتند.

گفتنی است اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات سرمایه ای، اصلاح و بهینه سازی شبکه و طرح های کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تامین شده است.