سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در پایان یازدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» گفت: سنت حسنه ایی که سال های گذشته تا به امروز به صورت خاص مختص حوزه هنری استان می باشد برگزاری سوگواره ۷۲بغض بوم می باشد. شرح آنلاین – روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی: سید ممد حسین بلاغی ادامه داد: […]

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در پایان یازدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» گفت: سنت حسنه ایی که سال های گذشته تا به امروز به صورت خاص مختص حوزه هنری استان می باشد برگزاری سوگواره ۷۲بغض بوم می باشد.

شرح آنلاین – روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی: سید ممد حسین بلاغی ادامه داد: سه گروه از هنرمندان در این سوگواره حاضر می شوند که گروه های تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی می باشند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید می پردازند.

وی افزود: این آثار به نوعی دلسوگه هنرمندان است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش می گذارند.

وی اذعان داشت: این آثار و هنر ها به نوعی ارزشی و فاخر می باشد چرا که در یک محیط و مکان معنوی از دل هنرمندان عزیزمان بر روی کاغذ و یا بوم نقش می بندد.

بلاغی خاطر نشان شد: کسانی که در این مکان قرار گرفته اند و برای بازدید آمدند کاملا در این محیط معنوی غرق شدند و با تماشای آثار هنرمندان لذت برده اند.

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: رسالت و اهداف حوزه هنری در همین سمت و سو قرار دارد که موجب تقویت و تولید هنر ارزشی باشد، چه ارزشی دینی باشد و چه ارزشی انقلابی باشد چرا که هر دو این مطلب ها با هم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: برآورد و برآیندی که از سوگواره داریم شاید یک سوم و یک چهارمی از مقدار تقاضایی باشد که از طرف هنرمندان داشته ایم و توانسته ایم پاسخگو باشیم.

بلاغی افزود: این سوگواره بستری است تا هنرمندان به خوبی بتوانند عشق و علاقه خود را به سیدالشهدا(ع) برسانند، هرکسی در حد و توان خود در عمل عشق و علاقه خود را به خاندان نشان می دهند. شاید فردی با سخنرانی، فردی با سینه زنی، فردی با روضه خوانی و… و این هنرمندان هم با خلق آثار هنری فاخر می توانند علاقه و اراده خود را به اهل بیت ارائه دهند.

وی گفت: به نسبت سالهای گذشته مکان برگزاری سوگواره بهبود یافته و محیطی آرام و مناسب به هنرمندان اختصاص یافته است تا بتوانند آثار خود را به ثمر برسانند.

سید محمدحسین بلاغی، با پایان یازدهمین سوگواره ۷۲ بغض بوم گفت: تعداد شرکت کننده در یازدهمین سوگواره ۷۲بغض بوم حدود ۱۱۰ نفر در حوزه های نقاشی ، تصویرسازی و خوشنویسی بود که به نسبت سال گذشته این آمار روند افزایشی داشته است.

سرپرست حوزه هنری استان در انتها افزود: آثاری که در سوگواره ۷۲بغض بوم تجمیع می شود هم در قالب نمایشگاه های تخصصی خوشنویسی، نقاشی و تصویر سازی به نمایش گذاشته خواهد شد و هم به اسم خود هنرمندان در جشنواره های مختلف کشوری ارسال می شود تا عشق و علاقه و ارادت هنرمندانمان را به عموم مردم نشان دهیم.