مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری بانک های عامل استان با صاحبان صنایع مستقر در زمین های وقفی شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خارجی و بعثت صوفیان تاکید کرد.

شرح آنلاین – روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی امروز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این مطلب گفت: حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در امور اقتصادی و موقوفات آذربایجان شرقی از سیاست های کاری این اداره کل بوده و تمام حمایت های حقوقی و اداری لازم از طریق این سازمان در حال انجام است.

وی در پاسخ به درخواست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران مستقر در زمین های وقفی شهرک های یاد شده گفت: بانک ها بر اساس قانون سرقفلی می توانند اعیان ملک را به عنوان وثیقه جهت اعطای تسهیلات بانکی در رهن داشته باشند و موقوفه بودن زمین های شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خارجی و بعثت صوفیان مانعی در اعطای تسهیلات نیست.

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: بانک ها می توانند با قبول سند اعیان ایجاد شده در عرصه های وقفی، مسیر سرمایه گذاران و فعالان صنعتی را هموار کنند.

وی در این دیدار اضافه کرد: این اداره کل برای رفع موانع حقوقی ایراد گرفته شده از سوی بانک ها برای صاحبان صنایع مستقر در زمین های وقفی استان آمادگی کامل دارد.