نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت تجهیزات پزشکی سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین؛حسین کرمپور شامگاه دوشنبه در آستانه برگزاری جشن روز اشعه با بیان این مطلب افزود: فعالیت بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل کاهش ارزش پول ملی و ثابت ماندن تعرفه خدمات، با مشکل مواجه شده است.

وی با تاکید بر وابستگی رشته رادیولوژی به تجهیزات و دستگاه های مدرن تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها کشور های معدودی امکان ساخت تجهیزات و دستگاه های رادیولوژی با دقت و کیفیت بالا را دارند، افزایش قیمت ارز مشکل بزرگی را برای رادیولوژیست ها ایجاد نمودهاست.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران در خصوص آسیب های احتمالی وضعیت کنونی ارز و ثابت ماندن تعرفه ها هشدار داد و افزود:در حال حاضر ورود تجهیزات به کشور با مشکل مواجه است و این موضوع می تواند فاصله علمی بین ایران و کشور های منطقه و جهان ایجاد کند.

کرمپور با اشاره به مهاجرت رادیولوژیست ها و پزشکان از کشور گفت:نوسانات ارزی و مشکلات موجب شده است عده ای از رادیولوژیست ها و پزشکان که با سرمایه کشورمان آموزش دیده اند، برای مهاجرت کشور های اروپای شرقی و آسیای شرقی را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان قادر به خرید تجهیزات و تاسیس مراکز رادیولوژی نیستند تصریح کرد: دستگاه هایی مانند سونوگرافی که سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشت اکنون به بیش از ۷۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت یافته است.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: ارز دولتی تنها در بخش تامین برخی قطعات برای تجهیزات پزشکی اختصاص یافته و تنها در راستای نیاز برخی دستگاه های موجود است.

حسین کرمپور با ابراز امیدواری از بهبود شرایط تاکید کرد: جامعه رادیولوژى کشور  با تمام مشکلات موجود همانند گذشته به ارایه خدمات مشغول بوده و امیدواریم بتوانیم با بهبود شرایط خدمات بهتری را ارائه کند.