معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا گفت: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور به صورت داوطلبانه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، سرهنگ الیاس گل محمدزاده پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته بسیج ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان پایه دهم با ثبت نام داوطلبان برای حضور در مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور انجام می شود و اجباری برای اعزام آنها وجود ندارد.

وی افزود: این اردوها به فرموده رهبر انقلاب اقدامی فناورانه است که نقش ارزنده ای در انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جدید با تاریخ هشت سال دفاع مقدس ایفا می کند.

سرهنگ گل محمدزاده اظهار داشت: بیشترین انرژی ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش صرف تامین ایمنی دانش آموزان اعزامی به این اردو می شود و پس از سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزان دختر بستان آبادی در اتوبان شهید کسایی تبریز که ۱۸ مهر ماه رخ داد با اعزام گروه پیشرو برای اتوبوس های حامل دانش آموزان تلاش داریم تا ضمن مسیرگشایی، کنترل و نظارت بر رانندگان را داشته و سوانح را به صفر برسانیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در ادامه افزود: در جریان آن حادثه با برخوردهای بزرگوارانه خانواده دانش آموزان متوفی شرمنده این عزیزان شدیم.

سرهنگ گل محمدزاده ابراز داشت: در حال حاضر که بنا به شرایط جوی و فصلی اردوها متوقف شده درخواست های دانش آموزان علاقمند برای حضور در مناطق عملیاتی از طریق بسیج دانش آموزی مدارس مدام به دست ما می رسد، اما تا بهبود شرایط جوی اعزام نخواهیم داشت.