فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح اولین زیر دریایی کلاس متوسط است که تماما ایرانی بوده و در مجموعه وزارت دفاع ساخته شده است و قطعا برای دشمنان ما یک غافلگیری خواهد بود.

شرح آنلاین – مهر: امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: اولین زیر دریایی کلاس متوسط که تماما ایرانی است و در مجموعه وزارت دفاع ساخته شده، تحت عنوان «فاتح» را خواهیم داشت که قطعا برای دشمنان جمهوری اسلامی یک غافیلگیری خواهد بود.

وی افزود: تعامل خوبی با دوستان خود در منطقه داریم. ما تسلیحات‌مان را خودمان می‌سازیم؛ همچنین جوانانی که نیاز است از این تجهیزات استفاده کنند را تماما در کشور خودمان تربیت می‌کنیم.

امیر خانزادی تصریح کرد: امروز که ما در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب قرار داریم، باید ببینیم کجا ایستاده ایم و آنهایی که بر ما جنگ و ناامنی را تحمیل کرده اند، کجا ایستاده اند. امروز مردم آگاه جهان از ظلم و جنایت و فلسفه استکبار آگاه شده اند و پرچم آن ها را زیر پا می‌گذارند.

وی با اشاره به همکاری‌های نیروی دریایی با دیگر کشورها تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به طور متناوب دیدار هایی را با کشورهای مختلف داشته و ظرفیت های گسترده ای را در همکاری های دریایی داشته ایم که جنبه آموزشی و عملیاتی دارد.

امیر خانزادی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها روی نیروی دریایی تاکید کرد: امروز بیش از چندین سال است که زیر بار تحریم قرار داریم. تحریم ها به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم. ما آموختیم که برای برقراری امنیت نباید به هیچ کشوری وابستگی داشت.

وی با اشاره به روابط دو نیروی دریایی ارتش و سپاه اظهار داشت: تعامل خوبی وجود دارد؛ دو نیروی دریایی، ید واحده هستند. ما نه تنها هیچ اختلافی با هم نداریم بلکه هر چه جلوتر می‌رویم برای مقابله با تهدیدات و انجام عملیات های دریایی، متحدتر می‌شویم.

امیر خانزادی با اشاره به امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: ما در خلیج فارس و تنگه هرمز ناامنی نداریم؛ نیروی دریایی سپاه، مامور برقراری امنیت در این منطقه است و حتی یک مورد ناامنی هم در این منطقه وجود ندارد؛ ما این امنیت را به طور مستقل و بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای از جمله شرقی و غربی برقرار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: از سال‌ها قبل، بحث توسعه و پیشرفت سواحل مکران طبق فرامین رهبر انقلاب آغاز شده است. بر همین اساس، نیروی دریایی ارتش متولی این امور شده است.

امیر خانزادی گفت: سواحل مکران امروز حرکت شتابانی برای توسعه را تجربه می کند. علاوه بر مجموعه ارتش، دولت و سایر ارگان و سازمان‌ها و بخش خصوصی در این منطقه فعالیت دارند؛ تحریم ها تاثیری روی پیشرفت این منطقه نگذاشته است. تغییر در منطقه مکران، منجر به توسعه همگرایی هموطنان عزیزمان در منطقه با نظام جمهوری اسلامی شده است.