صدها کاربر توییتر در مصر در آستانه سفر ولی‌عهد سعودی به کشورشان، به او لقب "ابومنشار" یا همان «پدر ارّه» دادند و این سفر را مایه ننگی برای کشور و دولت مصر خواندند.

شرح آنلاین – فارس: همزمان با شروع سفرهای دوره‌ای «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به برخی از کشورهای منطقه، فشارها و درخواست‌ها برای ممانعت از ورود وی به این کشورها بیشتر می‌شود.

از روز چهارشنبه که رسانه‌های سعودی از سفر بن سلمان به امارات، مصر و بحرین خبر دادند، موجی از اعتراض‌ها در این کشورها به این سفر ایجاد شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر از جمله کاربران توییتر به سفر احتمالی ولی‌عهد سعودی به کشور خود واکنش نشان دادند و هشتگی تحت عنوان «سفر ابو ارّه به مصر، مایه ننگ است»، راه انداختند که هر لحظه استقبال از این هشتگ بیشتر می‌شود.

«ابو اره» این روزها در رسانه‌های عربی و جهان و در بین کاربران فضای مجازی به لقبی برای ولی‌عهد سعودی تبدیل شده و از او تحت عنوان «ابو منشار» (ابو ارّه) یا «ولی‌عهد ارّه» یا «شاهزاده اره» یاد می‌شود.

این لقب بعد از آن بر سر زبان‌ها افتاد که رسانه‌های مطرح در ترکیه و جهان با استناد به تحقیقات دادستانی ترکیه، از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول خبردادند. روزنامه‌نگاری که بعد از قتل از سوی تیم ترور ولی‌عهد سعودی، با ارّه استخوان‌بُر تکه تکه شده و در نهایت این تکه‌ها با اسید از بین رفته است.

کاربران مصری دقیقا با راه انداختن هشتگ مذکور، ادعاهای مقام‌های سعودی مبنی بر عدم اطلاع بن‌سلمان از قتل خاشقچی را مردود دانستند و نوشتند که هدف از زیارت «بن‌سلمان اره» به مصر، دعوت به «تملق‌گویی» از او جهت افزایش روحیه ولی‌عهد متهم به قتل خاشقچی است.

کاربری به نام «جمال عید» نوشت که به عنوان یک شهروند مصری مخالف این سفر است؛ چرا که محمد بن سلمان قاتل و جنایت‌کار است.