معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ۴۵۰۰ تومان است و دستگاههای نظارتی باید با واحدهای خرده‌فروشی که با زیاده‌خواهی تخم مرغ را گران می‌فروشند برخورد کنند. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، حسن رکنی امروز در افتتاحیه سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ۴۵۰۰ تومان است و دستگاههای نظارتی باید با واحدهای خرده‌فروشی که با زیاده‌خواهی تخم مرغ را گران می‌فروشند برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، حسن رکنی امروز در افتتاحیه سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان در محل نمایشگاههای بین المللی بوستان گفت وگو اظهار کرد: بیش از ۶۵۰ واحد تولیدکننده خوراک دام در کشور فعالیت می کنند که هر روزه با ورود تکنولوژی های جدید لازم است خود را بروز کنند تا بتوانیم در بازارهای بین المللی حضور پررنگ تری داشته باشیم.

وی افزود: ۸٫۵ میلیون تن خوراک دام در کشور تولید می شود اما دو برابر این رقم ظرفیت تولید وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات خوراک دام در کشور اظهار کرد: صادرات خوراک دام در سالهای اخیر از ۳۰ هزار دلار به ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار رسیده است و چشم انداز مناسبی برای افزایش رقم فعلی وجود دارد.

رکنی گفت: بیش از ۱۰ میلیون تن لبنیات در کشور تولید می شود که با ادامه روند فعلی صادرات بیش از یک میلیون تن یعنی به اندازه یک دهم تولید صادرات خواهیم داشت.

وی یادآور شد که در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۴۰۰ هزار تن شیر و ۲۰ تن محصولات لبنی به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی همچنین تاکید کرد: صادرات محصولات پروتئینی مرغ و تخم مرغ در چند سال اخیر به ۵۰۰ هزار تن رسیده است که با توجه به شرایط مناسب فعلی تولید و حتی وجود مازاد تولید این رقم کافی نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ درصد تخم مرغ تولیدی صادر شده است گفت: نباید فراموش کرد که برای داشتن صادرات مناسب باید در افزایش کیفیت محصولات تولیدی تلاش کنیم که لازمه آن تولید خوراک دام سالم است.

وی در مورد افزایش قیمت تخم مرغ گفت: در ۴ سال گذشته قیمت تخم مرغ در بازار کمتر از قیمت جهانی بوده اما قبول دارم که در ۱۰ روز اخیر با تنش قیمت مواجه بوده‌ایم که دلیل این امر وقوع آنفلوآنزای پرندگان در سال گذشته و از بین رفتن مرغ در برخی از واحدهای تخمگذار بوده است.

انتهای پیام/