مراسم معرفی برگزیدگان هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان و ناشران برگزار شد و آذربایجانی‌ها جوایز این دوره را درو کردند. به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی […]

مراسم معرفی برگزیدگان هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان و ناشران برگزار شد و آذربایجانی‌ها جوایز این دوره را درو کردند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، از “جمشید پوراسماعیل‌نیازی” و “هدی اسعدی” نویسندگان “بر بال پرستوها” در بخش وصیت‌نامه شهدا تقدیر شد.
همچنین از “محمدحسین پیکانی”پژوهشگر” و “فائضه غفارحدادی” نویسنده کتاب “خط مقدم” در بخش زندگی‌نامه داستانی تقدیر شد.
از “مهدی نورمحمدزاده” نویسنده کتابهای “بحران عروسکی” در بخش داستان کوتاه  و کتاب “خردل خر است” در بخش داستانک با موضوع دفاع مقدس تقدیر بعمل آمد.
در این مراسم از “الهام محبوب اهری” و “ایوب نصیراوغلو” نویسندگان کتاب “دل دریایی اصغر” در بخش نوقلمان تقدیر شد .
تقدیر از “رضا قلیزاده” به عنوان کارشناس نمونه‌ی کتاب استانی از دیگر بخشهای این مراسم بود.
گفتنی است در این مراسم “محسن جوادی” معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: صحبت از ارزش‌های دفاع مقدس یعنی صحبت از مکارم اخلاقی و مکارمی که پیامبر برای تکریم آنها برگزیده شد. ارزش‌های دفاع مقدس به راستی از فضایل اصلی اخلاقی هستند و برای همین این ارزش‌ها، یکی از ثروت‌های ملی به شمار می‌آیند.
وی افزود:‌ بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی در دفاع مقدس تبلور داشته‌اند و برای همین است که این ارزش‌ها باید حفظ شود. ارزش‌هایی مثل ایمان، استواری و ایثار، سرمایه کشور هستند و باعث افتخار است که این فرهنگ با نام ایران گره خورده است.باید این ارزش‌ها را در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دخیل کنیم تا به شیوه‌های مختلف به نسل جدید منتقل شود.
معاون فرهنگی وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی، کتاب را یکی از بهترین و ماندگارترین راه‌ها برای حفظ ارزش دفاع مقدس دانست و گفت: یکی از ماندگارترین شیوه‌ها برای انتشار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ثبت آنها در کتاب است و برای همین است که امروز از مولفان و مترجمان و صاحبان دفاع مقدس تقدیر می‌کنیم.
جوادی تاکید کرد: حتی اگر می‌خواهیم اقتصادمان را درست کنیم باید به ارزش‌های دفاع مقدس برگردیم؛ یعنی کار جهادی بدون توقع و درست. اگر به این ارزش‌ها برگردیم هم اقتصاد ما درست می‌شود و هم به رفاه و امنیت اجتماعی می‌رسیم. ارزش‌های دفاع مقدس فقط تاریخی نیستند بلکه ارزش‌هایی برای رسیدن به آینده بهتر هستند و باید برای ترویج و تبلیغ و حتی جهانی کردن این ارزش‌ها تلاش کنیم.