اولین الکلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲، ۵ میلیون دلار ارزش رسانهای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و… به دست آمده است. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین به نقل از مجله فوربس نوشت: «تیمهای فوتبال […]
این بازی برای اسپانسرها، اما دیدار خاصی به شمار میرود، زیرا پول هنگفتی را برای آنها به ارمغان میآورد. اولین الکلاسیکوی فصل جاری که در سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، ۴۲، ۵ میلیون دلار ارزش رسانهای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و… به دست آمده است؛ البته در بازی رفت، بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به دلیل این که در نوکمپ میزبان بود، ۸۷ درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی یکشنبه شب، این رئال مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.
پخش تلویزیونی الکلاسیکوی نیمفصل اول، ۶۰ درصد (۲۶، ۸ میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامههای ورزشی و پوشش خبری، ۹، ۴ میلیون دلار، شبکههای اجتماعی، ۵، ۱ میلیون دلار و پوشش زنده نیز ۳، ۲ میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند. شبکههای اجتماعی، این روزها جزء مهم و مولد ارزش برای اسپانسرها شده است. در الکلاسیکوی نیمفصل اول، رسانههای دیجیتال، مسئول تولید ۴۱ درصد از ارزشهای مالی باشگاه رئال مادرید بودهاند. با ارزشترین پستی که در شبکههای اجتماعی بوده، پخش زنده فینال رویدادی ورزشی بوده که ۴، ۳ میلیون کاربر از طریق فیسبوک، آن را تماشا کردهاند که درآمدی ۱۸۶ هزار دلاری را برای اسپانسرها به ارمغان داشته است. حالا حساب کنید تیمهای رئال مادرید و بارسلونا که به ترتیب ۱۰۱، ۶ میلیون و ۱۰۱، ۴ میلیون نفر تعقیبکننده در شبکه اجتماعی «فیسبوک» دارند، میتوانند از این طریق، چه درآمدزاییای کنند و این فقط یکی از چندین شبکه اجتماعی مشهور به شمار میرود.»
Friday, 26 April , 2024