سردار سرتیپ پاسدار« قاسم رضایی» و سپهبد «الچین قلی اف» فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان عصرسه شنبه، پروتکل همکاری در زمینه مقابله با قاچاق در مرزی های مشترک دو کشور امضا کردند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، این پروتکل عصر امروز در پایان یازدهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در باکو امضا شد.

پروتکل امضا شده شامل ابعاد مختلف تعامل نیروهای مرزبانی در زمینه تبادل اطلاعات و تجربه و مقابله با قاچاق در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است.

فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان و هیات های همراه آنها، در این اجلاس، در باره شرایط فعلی گذرگاه های مرزی فعال دو کشور تبادل نظر کرده و نحوه همکاری مرزبانان دو کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم بین المللی، مهاجرت غیر قانونی، مقابله با انتقال محموله های ممنوع شده از طریق مرز و نیز دیگر تهدیدات موجود برای امنیت مرزی را بررسی کردند.

طرفین در این اجلاس همچنین سیر توسعه همکاری های دوجانبه را مثبت ارزیابی و اعلام کردند که سطح روابط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به حل مشترک مسایل مربوط و جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی کمک می کند.

در این نشست همچنین بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند کنترل مرزی ترددهای مردم ، وسایل نقلیه و حمل و نقل محموله ها از طریق گذرگاه های مرزی تاکید شد.

تامین امنیت مرزی، تعاملات در مبارزه با جرایم مرزی و همکاری در دیگر حوزه های مربوطه از جمله مسایل موارد مذاکره در این اجلاس بود.

سردار رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات دوشنبه شب برای سفر یک روزه وارد باکو شد.

وی امروز با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، ذاکر حسن اف ، وزیر دفاع ، رامیل اوسوب اف وزیر کشور و الچین قلی اف فرمانده مرزبانی این کشور دیدار کرد.