رئیس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ۴ نفر در حادثه رانندگی جاده هریس- ینگجه کشته و زخمی شدند.

به گزارش شرح آنلاین، فرزاد رحمانی شامگاه امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروز بارش برف و عدم رعایت نکات رانندگی در برف باعث بروز حادثه های مختلف رانندگی در جاده های استان شد.

وی سپس ادامه داد: در سانحه رانندگی جاده هریس یک نفر کشته و سه نفر دیگر مصدوم شدند. در این حادثه پژو واژگون شد و یکی از سرنشینان خودرو که زن ۷۰ساله بود در دم جان باخت.

گفتنی است سه مصدوم این حادثه توسط نیروهای اورژانس از پایگاه های هریس و ینگجه تحت اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان امام حسین (ع) هریس منتقل شدند.

لازم به ذکر است که در یک حادثه دیگر نیز ساعت ۲۱ امشب برخورد پیکان و پراید در محور صوفیان تبریز اول جاده امند، باعث زخمی شدن شش نفر شد.

مصدومان این تصادف نیز تحت اقدامات پیش بیمارستانی کارشناسان اعزامی به بیمارستان های امام رضا(ع) و الغدیر تبریز منتقل شدند.

بخاری گازی برای دانش آموزان تبریزی حادثه آفرید

بخاری گازی در کتابخانه مدرسه ‌ای در تبریز حادثه ساز شد و باعث گازگرفتگی دانش آموزان شد.

عصر امروز پنج شنبه براثر نشت گاز مونواکسید کربن از بخاری در کتابخانه مدرسه دخترانه در منطقه ولیعصر تبریز ۱۲ دانش آموز دچار گاز گرفتگی شدند.

وضعیت تمامی مسمومان مساعد گزارش شده است. البته در این حادثه ۱۰ نفر از دانش آموزان توسط اورژانس سرپایی درمان شده و دو نفر به بیمارستان تبریز منتقل شدند.

مونوکسید کربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا دیگر انواع سوخت از طریق پیشرانه های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم های گرمایشی تولید می شود و به عنوان قاتل خاموش مطرح است.

متاسفانه این چندمین حادثه در مدارس کشور طی ماه های اخیر است که البته حادثه امروز در مدرسه دخترانه تبریز تلفات جانی درپی نداشت.

گفتنی است پارسال در مجموع ۴۷ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

کارگر متروی تبریز دچار حادثه شد

سخنگوی اورژانس آذربایجان ‌شرقی از حادثه برای کارگر متروی تبریز خبر داد.

وحید شادی نیا عصر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز ظهر متاسفانه در اثر بی احتیاطی یک کارگر متروی تبریز وی دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: این مرد ۴۰ ساله در حین کار از طبقه منفی دو به منفی سه سقوط کرد و با تلاش اورژانس و آتش نشانان به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه این حادثه ظهر در ایستگاه منطقه سه راه امین تبریز اتفاق افتاد، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در محیط کار تاکید کرد و ادامه داد: کارگران باید در حین کار نکات ایمنی را رعایت کنند تا از وقوع حوادث این چنینی جلوگیری شود.

۱۸۰ تصادف بر اثر بارش برف در تبریز رخ داد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بارش برف در تبریز که امروز آغاز شد و ادامه دارد، تاکنون ۱۸۰ تصادف خودرویی منجر به خسارت مالی بر جا گذاشته است.

سرهنگ ناصر میکائیلی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تصادفات رانندگی در سطح شهر تبریز منجر به خسارت جرحی و مصدومیت رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف همراه با برودت هوا باعث یخبندان سطح خیابان ها شده است، اظهار داشت: به همین دلیل حساسیت رانندگان وسایل نقلیه بیشتر شده و با سرعت پایین تر در خیایان ها تردد می کنند که این امر باعث نبود تصادفات جرحی شده است.

میکائیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای عبور و مرور در خیابان های تبریز بیش از پیش ضروری است، یادآوری کرد: در حال حاضر به دلیل ادامه بارش برف و برودت هوا تردد وسایل نقلیه و خودروها در خیابان ها تنها با زنجیر چرخ ممکن است و لازم است رانندگان به این مورد ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: در شرایط آب و هوایی زمستانی که همراه با بارش برف و یخ بندان است، استفاده از زنجیر چرخ تنها منحصر به جاده ها نیست و باید رانندگان از این وسیله ایمنی در رانندگی درون شهری نیز استفاده کنند.

میکائیلی به رانندگان وسایل نقلیه در تبریز توصیه کرد، ضمن رعایت مقررات رانندگی، از سالم و نو بودن لاستیک های خودروی خود مطمئن شوند، برف پاک کن های خود را تمیز نگه داشته و از سفرهای درون شهری غیرلازم به شدت خودداری کنند.

وی اضافه کرد: رانندگانی که مهارت و تجربه لازم در شرایط آب و هوایی زمستانی را ندارند از حضور در خیابان های تبریز اجتناب کنند.