ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فجر ( شرح آنلاین ) - صدرعاملی در مراسم بزرگداشت ابراهیم حقیقی گفت: پوسترها هویت و شناسنامه فیلم هستند.

مراسم بزرگداشت ابراهیم حقیقی در ادامه مراسم افتتاحیه برگزار شد.

رسول صدرعاملی ، آتیلا پسیانی و استاد علی اکبر صادقی برای بزرگداشت ابراهیم حقیقی به روی سن آمدند.

علی اکبر صادقی استاد هنرهای تجسمی در این آیین گفت: افتخار من این است که چهل و پنج شش سال است که با ابراهیم حقیقی دوست هستم که یک هنرمند واقعا والا و برجسته است.

رسول صدرعاملی هم خطاب به ابراهیم حقیقی گفت: پوستر هویت فیلم بوده و فیلم ها مشخص نیست کجا هستند ولی پوسترها هویت و شناسنامه فیلم هستند و من بسیار خوشحالم که در این سال ها همکاری زیادی با شما داشتم. خواهش می کنم در این دوران کپی کاری های مفتضحانه قدر گرافیست های خوبمان را بدانیم؛ جای مرتضی ممیز و فرشید مثقالی خالی.

آتیلا پسیانی هم در این مراسم گفت: خوشحالم که در این مراسم هستم. تناسبی که بین فکر، طرح و اجرا در کارهای ابراهیم حقیقی است اعجاب آور است و او این نظم گرافیکی اش را در تمام کارهایش به کار می برد.

ابراهیم حقیقی هم در مراسم نکوداشتش گفت: از دومین جشنواره فیلم فجر که پوستر کشیدم، همراه جشنواره شدم تا دوره چهارم که سیمرغ را طراحی کردم. سال بعدش تندیس را طراحی کردم که تقدیم هنرمندان می شود. خوشی من امشب بودن در کنار عزیزانی است که افتخار ایران هستند.

او ادامه داد: آقای خسروشاهی که فکر می کنم همه ما با صدایشان بزرگ شدیم. با آقای عباس گنجوی و آقای حمیدنژاد از سال ۵۰ آشنا هستم. گنجوی در همان زمان هم یکی از حرفه ای ترین تدوین گران سینمای ایران بود. و خانم معتمدآریای عزیز که خوشحال هستم کارهای مشترک بسیاری با ایشان دارم. و در نهایت این سه بزرگواری که به من افتخار دادند، اینجا هستند. همکاری های بسیاری با آنها داشتم.

حقیقی تاکید کرد: یادی کنم از آقای بهشتی که این تندیس در زمان او طراحی شد. و البته عزیزی که بین ما نیست. ۱۵، ۱۶ سال بود که هر هفته یا حداقل دو هفته یکبار در کنار میزی می نشستم که عزت الله انتظامی در آنجا بود. عزت الله انتظامی مایه افتخار همه ما بود. انسانیت و تفکرش بسیار برای خانه هنرمندان راه گشا بود. متاسفم که خودش اینجا نیست.