( شرح آنلاین ) - سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید.

جشنواره فیلم فجر امسال از افتتاحیه تا پایان حواشی زیادی داشت.

صحبت های فاطمه معتمد آریا اولین حاشیه حشنواره فیلم فجر امسال بود که به خیر گذشت ولی حاشیه بعدی افتتاحیه پخش تک صدایی خواننده زن بود که هر کس از منظری به آن واکنش نشان داد.

 

 

 

واکنش ها تا جایی پیش زفت که حتی برخی از آیات اعظام هم واکنش نشان دادند و برگزار کنندگان مراسم و هنمندان را به واکنش مجبور کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توییتی به این موضوع واکنش نشان داد و با اعلام اینکه خود در این مراسم بوده در توییت خود نوشت : من صدای همخوانی می شندیم.

افتتاحیه با هر سختی بود گذشت تا نوبت به اکران فیلم ها و مراسمات فرش قرمز و نشست های خبری برسد.

در اولین روز اکران فیلم ها برنامه موزه سینما برای اکران فیلم ها تغییر کرد و این تنها تغییر این اکران ها نبود، چرا که در روز سوم جشنواره نیز این تغییر تکرار شد.

تغییرات اکران فیلم ها تا حدی برای سینماگران نیز آزار دهنده بود که بالاخره صدای فولاد کیمیایی را نیز در آورد و وی را در نشست خبری فیلمش وادار به بیان انتقاد نمود.

 

 

تاخیر در اکران فیلم و برگزاری نشست خبری و مراسم فتوکال ( فرش قرمز ) از روز شروع شد، اهالی رسانه از همان روز اول تکلیفشان با سینماگران و برگزارکنندگان روشن شد و فهمیدند هر لحظه ممکن است تغییری در برنامه ها اعلام شود و نباید زیاد روی برنامه ها تمرکز کنند.

اهالی رسانه سوپرایز جدیدی را هم تجربه کردند ، به گونه ای که امسال باید سوالات خود را مکتوب می کردند تا بتوانند نقشی در نشست های خبری داشته باشند.

جواب های خاص و کل کل برخی سینماگران و هنرمندان هم در مصاحبه های خبرنگاران خود بخشی از جشنواره امسال شد.

 

 

 

 

تغییرات و تاخیرات برنامه های جشنواره امسال تا حدی بود که نشست خبری فیلم ماجرای نیم روز رد خون دیشب به عنوان خاتمه بخش نشست های خبری دیروز با تاخیری آغاز شد و به پایان رسید که مسئولین برگزاری بلافاصله بعد از آن نشست اعلام نامزد های سیمرغ بلورین را برگزار کردند تا تاخییر ۲۰ دقیقه ای اعلام نامزد های سیمرغ بیشتر از آنچه شده بود به تاخیر نیافتد.

اهالی رسانه با این تاخیر های ریز و درشتی که در این ۱۰ روز جشنواره عادت کرده اند نمی دانند مراسم اختتامیه که ساعت ۱۸:۳۰ اعلام شده است در همان ساعت شروع می شود یا باز هم تاخیری را شاهد خواهیم بود.

از مشکلات برگزاری که بگذریم ، خود فیلم های جشنواره هم حواشی زیادی داشتند.

از بودجه های کلان چند میلیاردی تا تامین هزینه ها توسط یک مفسد اقتصادی برای فیلم « شبی که ماه کامل شد » نرگس آبیار گوشه ای از حواشی فیلم ها بود.

استفاده از معتادان واقعی و تامین هزینه متادون برای این معتادان در فیلم متری شش و نیم که برای سرمایه گذار فیلم هشت و نیم میلیارد خرج برداشت از نکات جالب فیلم های جشنواره امسال بود.

قاسمی تهیه کننده فیلم همسرش نرگس آبیار از مفسد اقتصادی که سرمایه فیلم را تامین کرده بود در پست اینستاگرامی تشکر کرد تا صدای همه در آید، به گونه ای که دادستان کل کشور وارد ماجراشد و اعلام کرد : مردم ورود پول های کثیف را گزارش دهند.

ولی ابراهیم داروغه زاده گفت : ما نمی توانیم حکم دهیم.

 

 

لباس عجیب برخی هنرمندان نیز در خور توجه بود ؛ رضا رشیدپور هم که بعد از انتقاد سال گذشته برای امسال تصمیم بر سکوت در قبال این موضوع گرفته بود نتوانست ساکت بماند و بعد از انتقاد روزنامه شهروند او نی در برنامه حالا خورشید از این موضوع انتقاد نمود.

 

 

ارژنگ نیز با کلیپی در فضای مجازی جشنواره امسال را به نقد کشید.

 

 

از این ماجرا های ریز و درشت جشنواره فیلم فجر امسال هم تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد.

شاید هم آغاز جدیدی برای حواشی تازه تر باشد.

ما نیز منتظر می مانیم.