رویترز ، ( شرح آنلاین ) - یک نظامی ارشد فرانسوی به خاطر اعتراف به کشتار غیرنظامیان سوری در حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش، توبیخ و مجازات می‌شود.

انتقاد تند نظامی فرانسوی ، « فرانسوا رجیس لگریه » عضو ائتلاف آمریکایی ضددداعش از تاکتیک‌های ائتلاف و اعتراف او به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه ، واکنش تند سخنگوی ارتش فرانسه را در پی داشته است.

وی که از ماه اکتبر مسئول مدیریت حمایت خمپاره‌ای از گروه‌های کُرد هم پیمان ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه بوده است، روز گذشته انتقادی بی‌سابقه ای علیه تاکتیک‌های مورد استفاده ائتلاف مطرح و به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه توسط ائتلاف آمریکایی اذعان کرده است.

انتشار یادداشت انتقادی  و اعتراف « فرانسوا رجیس لگریه » در پایگاه « بازنگری دفاع ملی » جنجال‌های زیادی به پا کرد و کار به جایی رسید که ارتش فرانسه هم به این موضوع ورود کرده است.

« پاتریک استایگر » سخنگوی ارتش فرانسه ضمن تهدید این نظامی فرانسوی عضو ائتلاف آمریکا گفته که « تنبیه و مجازاتی برای او درنظر گرفته است ».

علاوه بر تهدید این نظامی فرانسوی به مجازات، یادداشت انتقادی این عضو ائتلاف آمریکا از پایگاه اینترنتی « بازنگری دفاعی ملی » هم حذف گردید.

در حالی که انتظار می‌رود امروز ائتلاف آمریکا رسما شکست نهایی داعش را اعلام کند ، یادداشت انتقادی این نظامی فرانسوی سبب شرمساری مقام‌های فرانسه شده است.

فرانسه یکی از متحدان اصلی آمریکا در ائتلاف آمریکایی است که به ادعای واشنگتن برای مقابله با داعش تشکیل شده و جنگنده‌های فرانسوی به همراه نظامیان این کشور در این ائتلاف حضور داشته‌اند.

 

اعتراف نظامی فرانسوی دردسر ساز شد / رسوایی جدید ارتش فرانسه در سوریه

فرانسوا رجیس لگریه ( نفر اول از سمت چپ ) در کنار فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه