قم ،مهر،(شرح آنلاین) - در حالی که فوتبال بانوان در قم تعطیل است ۲ بازیکن قمی در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارند و از ارکان موفقیت تیمشان هستند.

لیگ برتر فوتبال بانوان کشور با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود و اکنون در تعطیلات نیم فصل خود قرار دارد اما در شرایطی که فوتبال بانوان در قم فعالیتی ندارد و تیمی از قم در عرصه کشور فعال نیست ۲ بازیکن از قم در لیگ برتر کشور حاضر هستند.

مریم رهیده، هافبک راست تیم فوتبال سپاهان اصفهان یکی از این ۲ بازیکن قمی است که در چهارمین سال حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان بازیکن ثابت سپاهان در لیگ برتر است و در نیم فصل نخست عملکردی قابل توجه داشته است.

رهیده در ۹ بازی از ۱۱ بازی سپاهان در نیم فصل اول به میدان رفته است که با آمار به ثمر رساندن ۴ گل و نیز ۹ پاس گل، بهترین عملکرد خود در تمام دوره‌های لیگ برتر فوتبال بانوان را ثبت کرده است و با توجه به اینکه یک بازیکن ۲۲ ساله است می‌تواند سال‌ها در سطح اول فوتبال زنان ایران بازی کند.

دیگر بازیکن قمی حاضر در لیگ برتر شهناز جعفری زاده مدافع راست تیم شهرداری بم، صدرنشین لیگ برتر است که سال گذشته همراه با این تیم جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد و امسال نیز در خط دفاعی شهرداری بم بازیکنی ثابت است و به تیمش کمک کرده تا صدرنشین بی رقیب لیگ برتر تا پایان نیم فصل باشد.

جعفری زاده در جریان پیروزی تیمش در اصفهان برابر سپاهان تنها گل خود در نیم فصل را به عنوان یک مدافع پیش تاخته به ثمر رساند و در ۱۰ بازی خود در نیم فصل ۵ پاس گل نیز به هم تیمی‌های خود داده و این آمار از او مدافعی در خدمت تیم ساخته است.

صرف نظر از حضور این ۲ بازیکن قمی در لیگ برتر فوتبال بانوان، فوتبال زنان در قم جایگاهی ندارد و هیچ تیمی در قم به صورت سازمان یافته در این عرصه فعالیت نمی‌کند و عمده فعالیت‌های دختران علاقمند به فوتبال در قم به سمت فوتسال سوق داده شده است.

مسئولان هیئت فوتبال استان قم، ضعف ساختار فوتبال بانوان در قم را به دلیل نبود زمین تمرینی مناسب و مطابق با الگوهای فرهنگی حاکم بر قم عنوان می‌کنند. این در حالی است که در آینده با پایان دوران حضور این ۲ بازیکن قمی که حاصل بازیکن سازی در فوتبال بانوان در اواخر دهه ۸۰ هستند، اثری از فوتبال بانوان قم باقی نمی‌ماند.

 

پ ع ۷۲/