زاهدان ،مهر،(شرح آنلاین) - جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲ تن و ۳۱۵ کیلوگرم انواع مواد افیونی طی دو عملیات در شهرستان های سراوان و نیکشهر خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق موادمخدر بصورت محموله سنگین توسط اعضا یک باند از مناطق مرزی به شهرستان‌های سراوان و نیکشهر دست یافتند.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، با کنترل تحرکات اعضا این باند قاچاق مواد مخدر سرانجام روز گذشته تعدادی از آنها را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی حاشیه شهر سراوان بودند، شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از طی مسافتی به راننده خودروها دستور ایست دادند که آنها نیز بدون اعتنا به هشدار مأموران، شروع به تیراندازی کردند که با عکس العمل سریع پلیس هر دو خودرو توقیف شد.

سردار طاهری با اشاره به دستگیری ۳ سوداگر مرگ تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای متهمان ۹۰۰ کیلو تریاک، ۳۲۷ کیلو و ۱۰ گرم حشیش به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در ادامه این عملیات، جان بر کفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نیکشهر با تیم دیگری از این باند که قصد جابه جایی موادمخدر به خارج از استان را داشتند درگیر شده و در این عملیات مسلحانه ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی، از ۲ خودرو آنها، یک تن و ۳۲ کیلو و ۲۳۵ گرم تریاک، ۵۳ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو سایر مواد به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح شکاری «وینچستر» و مقادیری مهمات کشف کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضا متواری این باند مسلحانه از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع کند.

 

 

پ ع ۷۲/