میزان ،(شرح آنلاین)-سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از عملیات آتش نشان‌های پایتخت در اطفا حریق کارگاه مبل و مصنوعات چوبی در بزرگراه آزادگان خبر داد. و گفت :در این حادثه یک نفر جان خود را ازدست داد و یک نفر دیگر دچار سوختگی شدید شد.

جلال ملکی ،سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران اظهار داشت:ساعت ۴:۵ دقیقه صبح امروز یک فقره آتش سوزی در یک کارگاه مبل سازی در بزرگراه آزادگان شهرک گلریز به سامانه ۱۲۵ اتش نشانی گزارش شد که بلافاصله با توجه به کثرت آتش سوزی و تماس‌های مکرر هم وطنان ۵ ایستگاه و چهار تانکر آب به محل اعزام شدند.

وی افزود:محل حادثه خارج از محدوده آتش نشانی تهران بود و مربوط به بخشداری حریم تهران می‌شد. محل آتش سوزی یک زمین به وسعت چهارهزار مربع بود که کارگاه‌های زیادی در آنجا وجود د. اشت.

جلال ملکی،سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:درقسمتی از این محل محوطیه حدودا ۷۰۰ متری وجود داشت که چندگارکاه در آنجا بود که قسمت رنگرزی و کوره بود. این قسمت به شدت شعله ور بود.

وی بیان اینکه در نزدیکی محل آتش سوزی منازل مسکونی بود و در حیاط محوطه مملو از اسکلت‌های چوبی، ابر و اسفنج بود اضافه کرد:آتش در حال سرایت به نقاط دیگر بود و اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که دو نفر در کارگاه حضور دارند و با این اطلاعات اتش نشان‌ها بلافاصله عملیات را اغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد:آتش نشان در همان لحظات اولیه فرد ۲۶ ساله‌ای را که دچار سوختگی شدید شده بود از محل خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند. این درحالی بود که براثر شدت اتش سوزی سقف‌های محل که غیراصولی بود تخریب شد، اما خوشبختانه هیچ کدام از اتش نشان‌ها اسیب ندیدند.

جلال ملکی تشریح کرد:در ادامه عملیات اطفاء آتش نشان با مرد جوان ۲۶ ساله دیگری روبه رو شدند که وضعیت وخیمی داشت و دچار سوختگی‌های شدیدی شده بود. آتش نشان‌ها مصدوم را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که در همان معاینات اولیه مشخص شد جان خود را از دست داده است.

ملکی اضافه کرد:با تلاش اتش نشان‌ها اتش خاموش و از سرایت ان به منازل مسکونی اطراف جلوگیری شد.

 

س ر ۷۰/