فارس ، (شرح آنلاین) - 260 نماينده مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه‌اي خطاب به رهبر معظم انقلاب از انتصاب آيت‌الله رئيسي براي رياست قوه قضاييه تشكر كردند.

۲۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب از انتصاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه تشکر کردند.

در این بیانیه که توسط احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس قرائت شد ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب برای انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه آمده است: قوه قضاییه دارای ارزش، احترام و جایگاه والایی در نظام اسلامی و جامعه بشری است به اعتباری که شهید مظلوم ایت الله دکتر بهشتی اولین مسوول قضایی جمهوری اسلامی ایران آن را با اهدای خون پاکش تضمین کرد.

این بیانیه می افزاید: شهدای متعددی در قوه قضاییه در اقامه قسط و عدل جانشان را نثار کردند تا آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انتصاب شایسته آیت الله رییسی در جایگاه ریاست قوه عدلیه با تدبیر حکیمانه حضرتعالی، امید و شعف را به جامعه گسیل داشت، ایشان دارای شخصیتی وزین، مردم دار، انقلابی و ساده زیست بوده و با شناخت کامل و حسن سابقه در قوه قضاییه کمک شایان توجهی در پیشبرد امور خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: توصیه های اثر بخش حضرتعالی نشان از درایت و عمق شناخت معظم له از مسائل، تنگناها و ظرفیت های قوه قضاییه است در صورت اجرای دقیق و کامل می تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد، این توصیه های مترقی در تدوین و اجرای سند تحول قوه قضاییه بایستی به عنوان اصول اولیه مدنظر قرار گیرد.

این بیانیه می افزاید: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از رییس جدید قوه قضاییه انتظار داریم از ظرفیت های جوانان نخبه ،متعهد و مومن به نظام انقلاب اسلامی استفاده کرده و برای کامل ریشه کنی کامل فساد از جامعه تلاش کند.

در پایان این بیانیه آمده است: از مساعی و خدمات ارزنده آیت الله آملی لاریجانی رییس سابق قوه قضاییه که از شخصیت های ارزنده نظام هستند قدردانی می کنیم و برای ایشان در مسوولیت جدید آرزوی توفیق داریم ، همچنین دوام عمر حضرت عالی و شادی روح امام راحل را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

 

الف خ ۷۲ /