صدا و سیما ، (شرح آنلاین) - عملیات بهسازی در طول سه هزار کیلومتر راه‌های استان تهران انجام شده و برای سفر‌های نوروزی در آمادگی کامل است

حیدر نوروزی : از مجموع ۲۱۷ هزار کیلومتر راه‌های سراسر کشور ۳ هزار کیلومتر آن مربوط به راههای استان تهران می باشد که مهمترین راه‌های کشور شامل هفت محور هراز، فیروزکوه، مشهد، قم، ساوه، کرج و شمیرانات را در بر می‌گیرد. که در تلاش کامل برای آماده سازی راههای استان تهران  برای همسفران نوروزی می باشند
وی افزود: همچنانکه محور‌های شمالی استان درگیر طرح راهداری زمستانی هستند و در محور‌های لواسان، فیروزکوه و هراز بارش برف داشتیم، در محور‌های جنوبی استان عملیات خط کشی، نصب تابلو و علایم هشدار دهنده، بازرسی از مجتمع‌های رفاهی بین راهی و نظافت حاشیه راه‌ها انجام شده است.
نوروزی در خصوص جاده امام رضا در انتهای میدان خراسان گفت: در این محور، تقاطع پل سیمان که گره ترافیکی و در نتیجه ترافیک سنگینی ایجاد کرده بود به اتمام رسید و به صورت آزمایشی زیر بار ترافیکی رفته است که منجر به کاهش ترافیک در جاده خاوران شده است.
وی همچنین گفت: در محور کرج نیز، تمام گارد ریل‌های وسط بزرگراه جمع آوری و نیوجرسی‌های مفصلی نصب شده است و خط کشی و مبلمان خوبی در این محور انجام شده است.
وی از پایان عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت در دو محور قم و ساوه خبر داد و گفت: در اتوبان قم حد فاصل عوارضی مرقد امام تا ورودی فرودگاه امام، نیوجرسی مفصلی نصب و ترمیم گاردریل در دستور کار قرار گرفته است و راهداری استان قم هم این کار را در ادامه مسیر در دست اجرا دارد.
مدیرکل راهداری استان تهران از آمادگی این اداره کل برای مقابله با بارش برف در ایام نوروز خبر داد و گفت: از مردم درخواست داریم تا در صورت بارش برف و انسداد مسیر، به خودرو‌های راهداری مستقر در گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها اجازه تردد دهند تا فضا باز باشد و از انسداد جاده‌ای جلوگیری شود.
وی همچنین به مسافران توصیه کرد: پیش از مسافرت در تماس با مرکز مدیریت راه‌ها با شماره تلفن ۱۴۱ از وضعیت مسیر و بهترین و کوتاهترین مسیر ممکن مطلع شوند و موارد و گزارش‌های خود را نیز با این مرکز در میان بگذارند تا به سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
نوروزی افزود: تلفن ۲۴ ساعته مرکز مدیریت راه‌های استان تهران نیز با شماره ۷۷۹۰۹۰۸۰ آماده پاسخگویی به هموطنان است.
وی از تخصیص سالانه ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای پاکسازی حریم جاده‌ها از زباله خبر داد و گفت: اگر مردم زباله‌های خود را در حریم جاده‌ها رها نکنند و آن‌ها را ضمن جمع‌آوری در خودرو، در اولین توقفگاه تخلیه کنند این بودجه بزرگ می‌تواند صرف کار‌های عمرانی دیگری شود.
مدیرکل راهداری استان تهران همچنین به مسافران نوروزی توصیه کرد: ضمن پرهیز از عجله و شتابزدگی در سفر، به هشدار‌ها و توصیه‌های راهداران و ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیروی انتظامی توجه کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به امکان بارش باران‌های موسمی در فصل بهار، به رانندگان بصورت جدی توصیه می‌کنیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

منبع: صدا و سیما

الف ق ۷۲/