تبریز ، (شرح آنلاین) - تراکتور با پیروزی در بازی های باقی مانده در لیگ می تواند مقام قهرمانی را ازآن خود کند.

پس از پایان نیم فصل اول برای تیم تراکتورسازی ، محمد تقوی از روی نیمکت این تیم کنار رفت تا جورج لیکنز سرمربی سرشناس بلژیکی بر روی نیمکت تراکتور بنشیند.

تراکتور در نیم فصل اول با دریافت  ۱۴ گل از شانزده بازی در خط دفاعی متزلزل نشان داده بود اما با شروع نیم فصل دوم و با به روی کار آمدن جورج لیکنز شرایط برای این تیم به کلی تغییر کرد.

تراکتوری که تقریبا در هر بازی گل می خورد بازی اول خود را با نتیجه ۳ بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان پیروز شد، تا علاوه بر خوشحالی هواداران بابت برد تیم محبوبشان، نگاه ها به عدم دریافت گل تراکتور در این بازی معطوف شود.

در بازی دوم اما شرایط اینگونه پیش نرفت و مانند بازی رفت دو تیم نساجی و تراکتور، تیم تبریزی ابتدا یک بر صفر از حریف مازندرانی خود پیش افتاد اما در ادامه با دریافت یک گل بازی یک بر یک دنبال شد و در نهایت به پایان رسید.

با از دست دادن دو امتیاز حساس در هفته ای که رقیبان تراکتور برای کسب عنوان قهرمانی نیز مقابل حریفان خود امتیاز از دست داده بودند، فرصت طلایی این تیم را برای نزدیک شدن به صدر از سرخپوشان سلب کرد.

با توفف در این بازی انتقادات از تیم هم شدت گرفت و موضوعی مطرح شد که تراکتور عادت به از دست دادن امتیاز در بازی های حساس دارد و برخی دیگر ناآشنایی جورج لیکنز سرمربی بلژیکی را با جو لیگ ایران عامل این توقف دانستند.

بازی سوم تراکتور اما با رقیب سنتی خود از پایتخت مانند فینالی بود که تعیین می کرد جورج لیکنز تا چه حدی از لیگ ایران آشنایی دارد و آیا می تواند تراکتور را در لیگ ایران موفق کند یا خیر.

استقلال تهران حریف تراکتور در این بازی با خرید هایی که در نیم فصل انجام داده بود با تمرینات منسجم خود توانسته بود خود را کم کم به مدعیان لیگ نزدیک کند.

تراکتور در این بازی که از حضور ۸۰ هزار نفری هواداران خود در استادیوم سهند بهره می برد توانست با تک گل اشکان دژاگه استقلال را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا اولین مدعی در دره سرخ از پای درآمده باشد.

 

تراکتور استقلال

 

این آغازی شد تا محسن فروزان با کلین شیت مقابل تیم سابق خود انگیزه ای مضاعف پیدا کند تا دروازه خود را تا به امروز نیز بسته نگه دارد.

با حضور جورج لیکنز در نیمکت تراکتور خط دفاعی این تیم نیز به نظم و انسجام کاملی رسیده بود و روز به روز بهتر می شد.

در ادامه با پیوستن اکبر ایمانی به تراکتور در نیم فصل دوم یک لایه مستحکم در میانه میدان ب وجود آمد تا هر توپی در آن ناحیه از زمین باشد ایمانی آن را سهم خود کند.

پیوستن ایمانی به تراکتور باعث شد تا مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نیز به پست های اصلی خود بازگردند و با این کار خط حمله تراکتور نیز قدرتی مضاعف گرفت.

امروز با گذشت ۸ بازی از نیم فصل دوم تراکتور و محسن فروزان توانسته اند ۷ کلین شیت به نام خود ثبت کنند که آماری کاملا متفاوت از نیم فصل اول را نشان می دهد و اگر همین روند تا پایان فصل حفظ شود تراکتور می تواند با پیروزی در بازی های باقی مانده خود را قهرمان لیگ برتر کند.