تمرینات تاکتیکی مشترک نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه که از ۱۳ شهریور در شهر قونیه آغاز شده، به مدت ۱۰ روز ادامه دارد. به گزارش شرح آنلاین ، به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، تمرینات مشترک نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه بر اساس برنامه سالانه همکاری نظامی دو کشور در شهر قونیه […]

تمرینات تاکتیکی مشترک نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه که از ۱۳ شهریور در شهر قونیه آغاز شده، به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

به گزارش شرح آنلاین ، به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، تمرینات مشترک نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه بر اساس برنامه سالانه همکاری نظامی دو کشور در شهر قونیه برگزار می شود.
هدف از برگزاری این تمرینات مشترک مبادله تجربه میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه و توسعه تعاملات میان نیروهای هوایی دو کشور اعلام شده است.
نیروی هوایی جمهوری آذربایجان با دو فروند جنگنده میگ – ۲۹ و سه فروند جنگنده سوخو -۲۵ در این تمرینات مشترک تاکتیکی مشارکت دارد.
تمرینات مشترک تاکتیکی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه در شهر قونیه تا ۱۴ سپتامبر جاری ( ۲۳ شهریور ماه ) جاری ادامه خواهد داشت.
دولت جمهوری آذربایجان از بدو استقلال ملی این کشور روابط نظامی تنگاتنگ با ترکیه داشته و کارشناسان نظامی ترکیه، ارتش جمهوری آذربایجان را بر اساس استانداردهای ناتو آموزش دادند.
باکو و آنکارا در حال حاضر بر اساس توافقنامه های دوجانبه همکاری های نظامی درحوزه های صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی و آموزش نظامیان جمهوری آذربایجان بر اساس استانداردهای ناتو و برگزاری تمرینات مشترک واحدهای مختلف ارتش دو کشور همکاری می کنند.