ماجرای یک استفتا تاریخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به نفع ۸۰ میلیون ایرانی را در این مطلب بخوانید. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، علی آذرنژاد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استفتاء تاریخی خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۳۷۲ که هنوز شوراهای شهر مستقر نشده بودند و بنده […]

ماجرای یک استفتا تاریخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به نفع ۸۰ میلیون ایرانی را در این مطلب بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، علی آذرنژاد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استفتاء تاریخی خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۳۷۲ که هنوز شوراهای شهر مستقر نشده بودند و بنده نیز در کمیسیون ماده صد از طرف وزیر کشور به قائم مقامی از سوی شورای شهر عضو بودم حس کردم شهرداریهای کل کشور از بابت جرایم ماده صد به ناحق از مردم پول می گیرند .

وی افزود: وقتی یک شهروند بنایی احداث می کرد و مواردی را به صورت خلاف می ساخت پرونده اش هر سال که در کمیسیون ماده صد مطرح می شد ، جرایم بر اساس عوارض و قیمت همان سال محاسبه می شد در حالی که این اشتباه و خلاف بود . شهرداریها باید پول و جریمه سال ساخت و ساز را از مردم می گرفتند . به عنوان مثال شهروندان اگر بعد از ۵ یا ۱۰ سال به شهرداری مراجعه می کردند جریمه با قیمت سال مراجعه محاسبه می شد .

مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی و معاون سابق امور عمرانی استاندار اردبیل در دولت یازدهم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خلاف بودن این رویه را به مدیران وقت شهرداری گوشزد کردم ،ولی نظر بنده را قبول نکردند . طی نامه ای موضوع را از مقام معظم رهبری استفتاء کردیم که نظر ایشان ادعای بنده را تایید می کرد.

آذرنژاد ادامه داد:  از آن سال تاکنون شهرداریها جرایم ماده صد را بر اساس سال وقوع تخلف ساختمانی محاسبه می کنند . در هر حال این استفتاء و دستور مقام معظم رهبری کمک بزرگی به شهروندان کرده است . هرچند که معتقدم نباید شهروندان در احداث ساختمان و یا مغازه ای تخلفی کنند ولی در هر صورت اگر هم شده و می شود الان با اقدامی که کردیم ۸۰ میلیون ایرانی برای همیشه از دادن هزینه های غیر اصولی و غیر قانونی نجات یافته اند .

وی با بیان اینکه این طرح  توانسته به نفع عموم جامعه به ویژه محرومین باشد گفت: طرحی که بنده با مشارکت دوستان آن را آغاز و به سرانجام رسانیدیم با هدف خدمات رسانی به عموم شهروندان کشورمان بود که خوشبختانه در این مدت همه ۸۰ میلیون ایرانی از مزیتهای آن بهره مند شده اند.