دادگاه رسیدگی به جرایم سنگین باکو، روز جمعه یک شهروند جمهوری آذربایجان که مسئول صفحه اینستاگرام گروه تروریستی داعش بود را به حبس طولانی مدت محکوم کرد .

به گزارش شرح آنلاین به نقل از پایگاه خبری رپورت، دادگاه جرایم سنگین باکو رسیدگی به پرونده «الدنیز محمداف» عضو داعش را امروز به پایان رساند و «راهیب سلمان اف» قاضی این دادگاه، حکم ۱۵ سال و شش ماه زندان برای این فرد صادر کرد .

بر اساس پرونده، محمداف به مدت طولانی در کنار گروه تروریستی داعش در درگیری های نظامی مشارکت داشته و به ‘ابو جهاد ‘ معروف بود.

وی از سوی سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان دستگیر شده است . به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان، تا به حال بیش از یک هزار شهروند جمهوری آذربایجان برای شرکت در درگیری های نظامی راهی سوریه شده اند و دلیل عمده عزیمت شهروندان جمهوری آذربایجان به سوریه تبلیغات گروههای افراطی در شبکه های اجتماعی بوده است .

«مدت قلی اف» رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان نیز مدتی پیش اعلام کرد که اکثر شهروندان آذربایجانی که برای شرکت در درگیری های نظامی راهی سوریه و عراق شده اند، در جریان این در گیری ها کشته شدند .

وی افزود: در سال های اخیر ۸۴ نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به خاطر فعالیت های تروریستی در سوریه و عراق بازداشت و محاکمه و ۵۴ تن دیگر نیز سلب تابعیت شدند.