رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام از برگزاری دوباره امتحان درس زیست شناسی سال دوم متوسطه دوم خبر داد و گفت: لو رفتن سوالات امتحانی علت اصلی برگزاری مجدد امتحان این درس است.   شرح آنلاین: جاسم ولدبیگی در خصوص علت برگزاری دوباره امتحان استانی درس زیست شناسی گفت: یک روز پس از برگزاری این […]

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام از برگزاری دوباره امتحان درس زیست شناسی سال دوم متوسطه دوم خبر داد و گفت: لو رفتن سوالات امتحانی علت اصلی برگزاری مجدد امتحان این درس است.

 

شرح آنلاین: جاسم ولدبیگی در خصوص علت برگزاری دوباره امتحان استانی درس زیست شناسی گفت: یک روز پس از برگزاری این آزمون که به صورت استانی بود اطلاع یافتیم سوالات در یکی از شهرستان ها قبل از امتحان باز شده و در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این آزمون روز سوم خرداد و به صورت استانی برگزار شده بود بر اساس آیین نامه امتحانات کل آزمون درس زیست شناسی سال دوم مقطع متوسطه دوم در استان ایلام ابطال شد و برگزاری دوباره آن در دستور کار قرار گرفت.

ولدبیگی با بیان اینکه امتحان مجدد درس زیست شناسی روز چهارشنبه ۱۹خرداد ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود، تاکید کرد: متخلفان در این زمینه شناسایی و پرونده برای آنها تشکیل شد و به هیئت رسیدگی تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی و بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام یادآور شد: بر اساس قوانین وزارت آموزش و پرورش چنانچه آزمون های دروس در مدارس اعم از استانی و غیره دچار مشکل شود باطل شود در همان سطح تصمیم گیری مجدد خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش با توجه به تقارن امتحانات دانش آموزان با ماه مبارک رمضان همه آزمون های مدارس تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان باید برگزار شوند.

پیش از این نیز لو رفتن سوالات امتحانی در برخی شهرهای کشور موجب شد تا پلیس فتا برای پیگیری این امر وارد عمل شود.

 

اخبار مرتبط:

لو رفتن سوالات نهایی و ورود پلیس فتا