نماینده ولی فقیه در استان آذربابجان‌شرقی از خروج مواد خام مس سونگون از استان و عدم ایجاد ارزش افزوده این فرآورده‌ها در داخل استان انتقاد کرد.   شرح آنلاین – خبرگزاری فارس: آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان، اظهار داشت: مواد خام مس سونگون در استان استخراج می‌شود و بدون ایجاد هیچ‌گونه […]

نماینده ولی فقیه در استان آذربابجان‌شرقی از خروج مواد خام مس سونگون از استان و عدم ایجاد ارزش افزوده این فرآورده‌ها در داخل استان انتقاد کرد.

 

شرح آنلاین – خبرگزاری فارس: آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان، اظهار داشت: مواد خام مس سونگون در استان استخراج می‌شود و بدون ایجاد هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای به کرمان و خارج استان می‌رود و آنجا اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می‌کند که این رویه باید هر چه زودتر اصلاح شود؛ ما در نفت هم مخالف خام‌فروشی هستیم.

وی افزود: در دو سه سال گذشته مقام معظم رهبری مکرر فرمودند راه حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است و امسال را به طور جدی فرمودند اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی پیاده شود و تنها صحبت کافی نیست.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: علت اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به کندی پیش می‌رود این است که رویکرد انقلابی و جهادی به این اصل داده نشده است؛ همانطوری که در مسأله دفاع مقدس همه جدی و با عزم راسخ وارد میدان شدند و مقاومت هشت‌ساله سبب شد کشور را از لوث وجود دشمن پاک کنیم در مورد اقتصاد مقاومتی هم عملیات انقلابی و جهادی لازم است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: عملیات انقلابی و جهادی باید به دو دسته تقسیم کرد یک دسته مانند اصلاح ساختار بانکی کشور، اصلاح قانون بانکداری بدون ربا، ایجاد بانک جامع اطلاعات کشور، طراحی الگوی واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به کشور، اصلاح قانون تجارت، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاح قانون کار و کارگر زمان‌بر بوده و احتیاج به مقدمات دارد.

وی با بیان اینکه دسته دوم به نظر می‌رسد ساختار قانونی لازم را دارد و زمان‌بر نیست که یکی از این مسائل حذف اقشار پردرآمد از لیست یارانه‌‌بگیران است، افزود: از ابتدا با قانون یارانه‌ها مخالف بودم و انتقادات خودم را به رئیس جمهور نوشتم و ارسال کردم چرا که اعتقاد دارم یارانه‌ سم مهلک و برای اقتصاد کشور مضر است؛ دولت فعلی باید تجدیدنظر کرده و دایره ارائه یارانه نقدی را محدودتر کند و این مسأله‌ای است که می‌توان زود اجرا کرد.

این مسؤول همچنین بر مبارزه با قاچاق از در مغازه‌ها تا لب مرزها، حذف واردات مصرفی غیرضروری، پرداخت یارانه‌های تولیدی، حمایت‌ از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و جلوگیری از فرارهای مالیاتی تاکید کرد.