ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ( شرح آنلاین ) - مراسم بزرگداشت عزیزالله حمیدنژاد در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سی و هفتم برگزار شد.

بزرگداشت عزیزالله حمیدنژاد برگزار شد. در ابتدا کلیپی از فیلم های «هور در آتش» و «اشک سرما» از آثار این چهره سینمایی پخش شد. در ادامه هم علیرضا شجاع نوری، بازیگر و علیرضا تابش، مدیر بنیاد سینمایی فارابی برای تجلیل از این هنرمند به روی سن آمدند.

علیرضا شجاع نوری در سخنانی درباره حمیدنژاد گفت: می‌گویند اگر کسی را می‌خواهی خوب بشناسی باید با او کار کنی یا سفر بروی. سال ۱۳۶۱ بود که سیف الله‌داد اولین فیلمش را می‌ساخت، من و حمیدنژاد دستیاران او بودیم و از او یاد گرفتیم. چند سال بعد در نیویورک مسوول معرفی فیلم بودم که در آنجا «هور در آتش» به نمایش درآمد و بالاخره در آخرین همکاری سریال «بانوی عمارت» را کار کردیم.

او ادامه داد: آقای حمیدنژاد یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی است و مثل یک چتر سیاه در یک سفر بارانی است. آنقدر عزیز و حامی است که همواره تو را از خیلی آسیب‌ها حفظ می‌کند. ممکن است لبخندهای او را کم ببینی، اما بسیار به جان می‌نشیند. من تاکنون غیر از خیر از او چیزی ندیده‌ام.

علیرضا تابش هم در سخنانی درباره عزیزالله حمیدنژاد گفت: آقای حمیدنژاد شاید ۲۰ساله بودند که با مرحوم سیف ‌الله‌داد وارد سینما شدند و در این ۴۰ سال ثمره کارشان فیلم‌های هنری و ارزشمند است که در جشنواره‌های خارجی وقتی نمایش داده می‌شد مخاطبان باورشان نمی‌شد که زیبایی‌های سرزمین عزیز ما است و فکر می‌کردند در استودیو ساخته شده است. برای عزیزالله حمیدنژاد طول عمر و عزت روزافزون می‌خواهم. ان‌شاالله همیشه عزیز باشی.