ستاد خبری سی ‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ( شرح آنلاین ) - فیلم سینمایی «23 نفر» همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم به نمایش درآمد. 

در اکران اختصاصی برای خانواده شهدای مدافع حرم و پیش از آغاز نمایش فیلم، حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، ضمن ابراز خرسندی از حضور خانواده شهدای مدافع حرم در جشنواره فیلم فجر گفت: «خوشبختانه تولیدگران عرصه فرهنگ به ویژه سینما به گونه دفاع مقدس توجه دارند و سینمای ایران هر سال محصولات خوبی در این حوزه، از جنبه حماسی و از جنبه روابط انسانی تولید کرده و توانسته‌اند بخش مهمی از زوایای این مقطع مهم از تاریخ کشورمان را روایت کنند.»

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: «ما هیچوقت از توجه به فرهنگ دفاع مقدس بی‌نیاز نمی‌شویم برای اینکه می‌تواند ارزش‌ها را به جامعه تزریق کند و از سوی دیگر جامعه را در برابر خطرات مصون بدارد. توجه به محصولات فرهنگی مختلف، رمان، شعر، تئاتر، سینما از این جهت برای خود ما یک ضرورت است و فقط حفظ یک خاطره نیست.»

در ادامه این مراسم از همسر شهید سیاح طاهری به نمایندگی از خانواده مدافعان حرم تجلیل به عمل آمد.

او در سخنانی با اشاره به رویش‌هایی که در زمینه هنر و به خصوص سینما در سال‌های اخیر در کشور وجود داشته گفت: «حضرت امام فرمودند با زبان هنر و سینما می‌شود مفاهیم را انتقال داد. من در این سال‌ها فیلم‌هایی دیدم که خیلی در ذهن می‌ماند. فیلم «شیار ۱۴۳» یا فیلم قدیمی‌تری مثل «آژانس شیشه‌ای». این‌ها فیلم هایی هستند که در ذهن می‌مانند و از سوی دیگر آن صدور انقلابی که حضرت امام ۴۰ سال پیش گفتند در این فیلم‌ها دیده می‌شود.»

در پایان این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی برعهده داشت، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده برای خانواده های مدافعان حرم به نمایش درآمد.

ابراهیم داروغه‌زاده، نادر طالب‌زاده، حبیب والی نژاد به همراه عوامل فیلم «۲۳ نفر» و جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس از دیگر حاضران این مراسم در پردیس سینمایی ملت بودند.