ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر،(شرح آنلاین )- سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی در این بخش به «23 نفر» به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری اهدا شد.

ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر،(شرح آنلاین )-  در مراسم اختتامیه این جشنواره بعد از پخش کلیپی از فیلم »۲۳ نفر» و چند دیالوگ ، از بازیگران آن تجلیل شد.

شهیدی‌فرد با حضور روی سن به فیلم‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد که براساس وقایع تاریخی یا شخصیت‌های تاریخی ساخته شده‌اند، از جمله «۲۳ نفر»، «شبی که ماه کامل شد» و «غلامرضا تختی».

شهیدی‌فرد در ادامه اسامی آزادگانی که فیلم «۲۳ نفر» براساس زندگی آنان ساخته شده، خواند و از این آزادگان دعوت کرد تا به همراه بازیگرانی که نقش آنان را بازی کرده بودند، روی سن حاضر شوند.

همزمان با حضور آزادگان روی سن، حاضران در سالن آنان را ایستاده تشویق کردند.

سپس مجری برنامه از گوهر خیراندیش، حبیب احمدزاده، منوچهر شهسواری- مدیرعامل خانه سینمابه نمایندگی از اهالی سینما دعوت کرد تا به روی سن بروند و از عوامل این فیلم تقدیر کنند.

در ادامه تقدیر از آزادگان «۲۳ نفر» علاوه بر گوهر خیراندیش، حبیب احمدزاده و منوچهر شاهسواری، شهیدی‌فرد از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد و دکتر حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده درخواست کرد به جمع حاضران روی سن  بپیوندند.

در ادامه این بخش یک سیمرغ بلورین نمادین به نماینده ۲۳ آزاده اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی در این بخش به «۲۳ نفر» به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری اهدا شد.

مجتبی فرآورده در سخنانی با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: اجازه می خواهم این سیمرغ ارزنده را به کسانی تقدیم کنم که ۸سال و ۳ماه و ۱۷روز اسارت را تحمل کردند، برای اینکه ما در آسایش زندگی کنیم.