رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه در یک سال اخیر ۸ حریق در بازار تبریز رخ داده است، ادامه داد: خوشبختانه با تجهیز بازار تبریز به امکانات اولیه اطفای حریق و آموزش بازاریان تبریز این آتش سوزی‌ها در نطفه مهار شدند و تلفاتی در برنداشتند. به گزارش شرح آنلاین، […]

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه در یک سال اخیر ۸ حریق در بازار تبریز رخ داده است، ادامه داد: خوشبختانه با تجهیز بازار تبریز به امکانات اولیه اطفای حریق و آموزش بازاریان تبریز این آتش سوزی‌ها در نطفه مهار شدند و تلفاتی در برنداشتند.

به گزارش شرح آنلاین، داود طالب نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری یازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان کشور در تبریز اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود در سازمان شهرداری‌ها در سال‌های اخیر، نظر کلی بر عدم برگزاری این المپیاد در کشور بود که شهرداری تبریز برگزاری این المپیاد را در دو بخش مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: این المپیاد همه ساله در بخش مختلف در دو شهر جداگانه با تعداد ۱۶۰ نفر شرکت کننده برگزار می‌شد که امسال ضمن برگزاری هر دو بخش در تبریز، یک هزار و ۱۰۰ شرکت کننده و ۶۰ داور در آن حضور یافتند.

طالب نژاد همچنین با بیان اینکه در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی، هزینه‌های برگزاری این المپیاد را به خوبی کنترل کردیم، ادامه داد: این مسابقات با هزینه‌های بسیار پایین، در سطح بالا برگزار شد.

وی با بیان اینکه صحنه عملیات و نجات میدان برد و باخت است، ادامه داد: المپیاد ورزشی میدان انتقال تجربیات آتش نشانان سراسر کشور به یکدیگر است و در آن برد و باخت معنایی ندارد ولی برگزاری سالانه این مسابقات موجب آمادگی جسمانی آتش نشانان می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه ۲۴۳ تیم در ۸ آیتم در یازدهمین المپیاد آتش نشانان سراسر کشور در تبریز رقابت کردند، ادامه داد: مسابقات طناب کشی، امداد و نجات، تخلیه اظطراری، مسابقات دو با مانع، اطفای حریق و آبرسانی برگزار شد که در پایان تبریز به عنوان مقام اول تیمی انتخاب شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه آتش نشانی در تبریز درحال فعالیت است، ادامه داد: از سال گذشته تا کنون خوشبختانه آتش نشانی تبریز با مشکل خاصی مواجه نشده و ضمن آموزش‌های لازم برای شهروندان، در حال پیشگیری از حوادث است.

طالب نژاد به آموزش اقدام اولیه و پیشگیری در ۱۸ پاساژ مهم سطح شهر اشاره کرد، گفت: در این راستا دانش آموزان، معلمان، ساکنان مجتمع‌های شخصی و پایگاه‌های مقاومت آموزش دیده‌اند و در ادامه نیز این آموزش‌ها مستمر خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به حوادث رخ داده در سال گذشته اظهار داشت: ۳۶ درصد فوریت‌های آتش نشانی متعلق به نجات افراد محبوس در آسانسور بوده و آتش سوزی خودروهای گازسوز نیز در رتبه دیگر قرار دارد.

وی در ادامه از افتتاح دو باب آتش نشانی تا پایان سال خبر داد و افزود: احداث دو باب آتش نشانی با پیشرفت ۸۰ درصدی تا پایان امسال تجهیزات آن نیز فراهم شده و افتتاح می‌شود که برای هر آتش نشان بالای ۱۶ میلیون تومان تجهیزات لازم است.

 

طالب نژاد همچنین ادامه داد:‌۱۶۴ دستگاه نقلیه و ۴۲۰ نفر در بخش عملیات در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند.