مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: به طور میانگین سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال تا ۱۵۰۰ میلیارد ریال بر اثر برف و سرما به بخش کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر خسارت وارد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین از اردبیل، مسعود امامی‌یگانه پیش از ظهر امروز در نشست “رفع منشاء آسیب‌پذیری در حوادث طبیعی استان اردبیل” اظهار داشت: […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: به طور میانگین سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال تا ۱۵۰۰ میلیارد ریال بر اثر برف و سرما به بخش کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر خسارت وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین از اردبیل، مسعود امامی‌یگانه پیش از ظهر امروز در نشست “رفع منشاء آسیب‌پذیری در حوادث طبیعی استان اردبیل” اظهار داشت: به طور میانگین سالانه یک هزار میلیارد ریال تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بر اثر برف و سرمای زودرس یا دیررس به بخش کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر خسارت وارد می‌شود.

وی افزود: شیوه کشاورزی سنتی در استان اردبیل نیز یکی از عواملی است که آسیب‌پذیر بودن بخش کشاورزی را در استان تشدید می‌کند که به همین منظور نیاز است با تغییر الگوی کشت و مدیریت صحیح آن بتوانیم تا حد امکان از بروز این خسارت‌ها جلوگیری کنیم و برای مقابله با حوادث طبیعی تصمیمات لازم و اساسی را اتخاذ کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از جمله اقداماتی که برای کاهش خطرات و مقابله با بلاهای طبیعی در دستور کار قرار داده شده می‌توان به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سیلاب، راه‌اندازی سامانه هشدار سیل و تگرگ‌زدایی اشاره کرد که سه عامل اصلی در این زمینه محسوب می‌شوند.

امامی یگانه تصریح کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های لازم برای به حداقل رساندن میزان خسارات و تلفات ناشی از حوادث طبیعی امری لازم و ضروری است و در این زمینه از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه انتظار داریم همکاری و مشارکت‌های لازم را مبنای کار قرار دهند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود دست یابیم.

وی با اشاره به رعایت ایمنی در ساخت و سازها نیز بیان کرد: متناسب با شرایط استان طرح عایق‌کاری ساختمان‌ها به صورت اجباری اجرا شده و در این راستا کمیته فنی و ایمنی ساختمان تشکیل یافته که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند مبنای کار قرار داده شود.

انتهای پیام/