در اولین صعود سراسری سال جاری که به میزبانی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز برگزار شد، کوهنوردان شرکت انتقال گاز ایران موفق شدند نام خود را در لیست فاتحان قله ۴۸۱۱ متری سبلان به ثبت برسانند. به گزارش روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران، موسی انصارین، رئیس خدمات اجتماعی و رفاهی و […]

 

در اولین صعود سراسری سال جاری که به میزبانی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز برگزار شد، کوهنوردان شرکت انتقال گاز ایران موفق شدند نام خود را در لیست فاتحان قله ۴۸۱۱ متری سبلان به ثبت برسانند.
به گزارش روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران، موسی انصارین، رئیس خدمات اجتماعی و رفاهی و مسئول تیم کوهنوردی این منطقه با اعلام این خبر گفت: در این صعود سراسری، کوهنوردان مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز به همراه تنی چند از کوهنوردان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز که تجربه صعود به چندین ساله را یدک می کشند به قله زیبا و مرتفع سبلان صعود کردند.
وی افزود: این صعود اولین صعود مشترک در طول سالجاری بوده که کوهنوردانی از منطقه ۸ عملیات انتقال گاز توانستند به همراه ورزشکاران کوهنورد مناطق دهقانه به قله ۴۸۱۱ متری سبلان که در استان اردبیل واقع شده صعود نموده تا بدین طریق زیبایی های این قله به جامعه کوهنوردان و دوستداران کوه و طبیعت معرفی شود.
مسئول تیم کوهنوردی منطقه ۸ با اشاره به اهمیت این صعود اظهار داشت: تیم کوهنوردی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با ده نفر از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را به صورت دائمی شروع کرده و در این مدت در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و تخصصی نیز حضور داشته و افتخار صعودهای برون مرزی را نیز داشته ایم.
رئیس خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه ۸ تاکید کرد: کوهنوردان این منطقه با وجود مشکلات فراوان بارها موفق شدند به کوههای سبلان، میشو، دند، سهند، جام، کمال( در واقع اکثر کوههای آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل)، دماوند و دنا صعود نمایند و در کوهپیمایی برون مرزی نیز توانستند به کوههای آرارات( واقع در ترکیه) و قله شاه داغی( واقع در مرز آذربایجان) و کوه کازبک( در مرز گرجستان و فدراتیو روسیه) نیز صعود کنند.