ماموریت ها و اقدامات شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با حضور رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در این نشست، اظهار کرد: از ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی […]

ماموریت ها و اقدامات شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با حضور رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در این نشست، اظهار کرد: از ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان ۴۶ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود:‌ ماموریت های مختلفی در دو بخش تامین زیرساخت های سرمایه گذاری صنعتی و ارایه تسهیلات نرم افزاری توسط شرکت شهرک های صنعتی استان به انجام می رسد.

وی ادامه داد: مطالعه و امکان سنجی ایجاد خوشه های صنعتی یکی از اقداماتی است که توسط این شرکت انجام می شود و به نظر می رسد می توان با شناسایی پتانسیل های بومی ورزقان اقدامات حمایتی را از صنایع این منطقه به عمل آورد.

وی اضافه کرد: بحث ایجاد کنسرسیوم های صادراتی یکی دیگر از ظرفیت هایی است که برای ایجاد بازارهای فروش واحدهای تولیدی از طرف شرکت شهرک های صنعتی مورد حمایت قرار می گیرد ولی مباحث مالیاتی پیش روی این کنسرسیوم ها اقدامات آن ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری اداره شهرک های صنعتی به صنعتگران از طریق شرکت های خدماتی، ابراز کرد: متاسفانه مسایل مالیاتی شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی را نیز با مشکل مواجه کرده است که نیاز به حل مسئله از سوی نهاد قانونگذاری دارد.

وی با اشاره به مسایل مربوط به شهرستان ورزقان، گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس، مبلمان و پایین دستی پتروشیمی موضوعاتی است که از سوی شهرستان مورد پیگیری قرار گرفته است و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز با مورد توجه قرار دادن مسایل زیرساختی و ظرفیت های شهرستانی آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی ارگانی دولتی است که بدون وجود اعتبارات خاصی با انتظارات بالایی روبرو بوده و در این راه نیز با مظلومیت کار خود را پیش برده است.
رضا علیزاده افزود: تامین درآمد پایدار برای شرکت شهرک های صنعتی موضوعی است که باید از طرق مختلف مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت با شرایط موجود امکان توسعه فعالیت ها در شهرک های صنعتی و ارتقای زیرساخت های آن مقدور نخواهد بود.

وی با اشاره به وجود مجتمع مس آذربایجان در ورزقان ابراز کرد:‌ این مجتمع ارزش افزوده بالایی می تواندنه تنها برای منطقه بلکه برای استان ایجاد کند و در صورت اجرای پروژه هایی که در حال پیگیری آن ها هستیم تحول عظیمی در استان به وجود خواهد آمد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صنایع پایین دستی مس از جمله موارد سرمایه گذاری موفقی است که باید از هم اکنون به فکر جذب آن باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ارایه مکان پیشنهاد برای شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان انتظار می رود کلیه دستگاه ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.