به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، فاضل نادری شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اعلام کرد: ارائه باربرگ یک اتفاق جدید در حوزه حمل و نقل بار درون شهری است که از سوی دولت انجام می شود. وی ادامه داد: از گذشته این روال در حمل کالای برون شهری حاکم است […]

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، فاضل نادری شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اعلام کرد: ارائه باربرگ یک اتفاق جدید در حوزه حمل و نقل بار درون شهری است که از سوی دولت انجام می شود.

وی ادامه داد: از گذشته این روال در حمل کالای برون شهری حاکم است که رانندگان از طریق سامانه، بارنامه دریافت می کنند و قرار است این موضوع در حمل کالای درون شهری نیز اعمال شود.

مدیر سازمان حمل کالای درون شهری تبریز همچنین تشریح کرد: از ۲۰ آبان ماه دریافت باربرگ برای رانندگان خودروهای حمل بار بالای ۱۰تن در سطح شهر اجباری شده است و گام به گام پیش می رویم تا اینکه در خردادماه سال آینده داشتن باربرگ برای تمام خودروهای حمل بار اجباری می شود.

وی همچنین عنوان کرد: باربرگ در واقع شناسنامه رانندگان باربر درون شهری است که مزایایی چون کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و از همه مهم تر ارائه خدماتی مثل لاستیک، روغن ماشین و بیمه بار را دارد.

نادری اضافه کرد:همچنین باربرگ سندی است که مالکیت بار را نشان می دهد که در مواقع بروز اختلاف بین صاحب بار و راننده می تواند راه گشا باشد.

وی اعلام کرد: از اول دی ماه خودروهای دیزلی بالای ۱۰ تن، در صورت دارا نبودن باربرگ سوخت شان به تدریج کاهش می یابد و به حداقل می رسد که ماهانه ۳۰۰لیتر در ماه است و اگر باربرگ داشته باشند ۴هزار و ۳۵۰ لیتر بنزین اختصاص می یابد.

مدیر سازمان حمل کالای درون شهری تبریز همچنین درباره مراحل صدور باربرگ اعلام کرد: وقتی یک راننده می خواهد در حمل کالا فعالیت کند و باربرگ بگیرد ابتدا باید از شهرداری پروانه بگیرد و برای دریافت پروانه باید خودروی خود را به مرکز معاینه فنی ببرد، به این ترتبیب باربرگ باعث می شود خودروهایی که از نظر فنی سالم تر هستند در سطح شهر تردد کنند.

به گفته نادری رانندگان می توانند با شماره تلفن ۳۲۸۰۲۴۵۸ تماس حاصل کنند و درباره مراحل صدور باربرگ اطلات کامل تری کسب کنند.