تبریز- شرح آنلاین: مشاور عالی شهردار تبریز سخنران مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه انقلاب و ولایت دو خط قرمز وی بود گفت: او نمونه یک انقلابی ولایتمدار و قانون مدار بود.   به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، حجت الاسلام سید صالح هاشمی شامگاه امروز سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم […]

تبریز- شرح آنلاین: مشاور عالی شهردار تبریز سخنران مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه انقلاب و ولایت دو خط قرمز وی بود گفت: او نمونه یک انقلابی ولایتمدار و قانون مدار بود.

 

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، حجت الاسلام سید صالح هاشمی شامگاه امروز سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد طوبی با اشاره به این مطلب ابراز داشت: زمانی که وی رئیس جمهور بود در قضیه مجله دخترش فائزه کسی باور نمی کرد که او در مقابل قانون و تصمیم قوه قضاییه واکنشی نشان ندهد اما وی دخالتی نکرد و با اجرای قانون مجله دخترش توقیف شد یا در قضیه به زندان رفتن فائزه برخی می گفتند این قضیه فیلم است و اگر فادزه زندانی شود من ریشم را می تراشم اما فائزه شش ماه زندانی شد.

وی به قضیه زندانی شدن مهدی هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: مهدی هاشمی محاکمه و محکوم شد و الان زندان ۱۰ ساله اش را سپری می کند و این یعنی قانون مداری آن مرحوم.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: متاسفانه الان حدود ۱۰ سال است تصویر آیت الله هاشمی رفسنجانی در صدا و سیما پخش نمی شود و فرزندان کم سن و سال ما دیگر ایشان را نمی شناسند، این آیا ننگ نیست که شخصی که رهبری به او اینقدر توجه داشته است نادیده گرفته شود. مسئولان باید رفاقت و مودت را از ایشان و رهبری بیاموزند که علی رغم اختلاف نظرها در کنار هم بودند.

این فعال سیاسی تبریزی در ابتدای سخنان خود با قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: در این پیام غفران و رحمت الهی مسئلت شده است و هر کس پیرو رهبری است باید برای ان مرحوم غفران و رحمت الهی مسئلت کند.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: نکته دیگر این پیام اشاره به اختلاف نظرات موجود بین ایشان و مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. اختلاف دو مجتهد، سیاستمدار، عالم، شجاع و مستقل اما همدل، همراه و همسنگر که امری طبیعی است. باید توجه داشت اختلاف نظر داشتن دشمنی نیست بلکه این همه اختلاف نظر در شیعه موجب رشد این مکتب شده است.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه خبرگان رهبری بعد از رحلت امام امت، آیت الله رفسنجانی مسر به رهبری واحد بود و آیت الله خامنه ای مسر به رهبری شورایی بودند اما با اشاره ی آیت الله مجتهد شبستری و یادآوری صحبت های امام راحل(ره) در مورد آقای خامنه ای رهبری واحد تصویب و تایید شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اختلاف در همه جا ممکن است و نباید اجازه داد این اختلافات موجب بهره برداری خناسین شود چرا که آنها در کمین مسئولان هستند و این وظیفه مسئولان است که نباید اجازه بهره برداری به دشمن را بدهند.

حجت الاسلام سید صالح هاشمی با اشاره به سوابق انقلابی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ایشان در دوران خارج از زندان به امورات خانواده های زندانی در بند ساواک می رسید و از جان و مال خود برای انقلاب مایه گذاشته است به نحوی که امروز رهبر انقلاب در دعاهای نماز آن مرحوم به این مطلب نیز اشاره فرمودند.

وی در ادامه تشریح سوابق انقلابی آن مرحوم گفت: ایشان به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت تلاش های زیادی انجام دادند و موقعی که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ از طرف شورای نگهبان به دلیل کهولت سن رد صلاحیت شدند نه اعتراضی کردند و نه ناراحت شدند  بلکه از دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید حمایت کردند و بر تمام مسئولان این دولت است تا با الگو گرفتن از ایشان و قانونمندی برای کشور بکوشند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح تصریح کرد: رهبر انقلاب سنگ تمام برای رفیق دیرین خود گذاشت و حق رفاقت را ادا کرد و حضور مردمی که قریب چهار میلیون نفر می شد و یادآور رحلت امام راحل (ره) بود نشان از قدرشناسی ملت دارد.