ایرنا،( شرح آنلاین ) - 'رضا رحمانی' وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امسال توسعه می باید و شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت های همکاری اقتصادی فیمابین خواهیم بود.

رحمانی امروز (پنجشنبه) در حین ورود به باکو افزود: من و هیات همراه با توجه به همسایگی و اشتراکات تاریخی دو کشور و با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی به جمهوری آذربایجان سفر کردم.
وی اظهار امیدواری کرد که برای تحکیم روابط فیمابین اقتصادی، مذاکرات خوبی در این سفر انجام شود.
رحمانی با اشاره به این که در گذشته دیدارهای خوبی میان روسای جمهوری و مقامات دو کشور انجام گرفته، گفت: پیگیری توافقات قبلی مستلزم این بود که با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکراتی انجام شود که این سفر در همین راستا می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افزود: در سال گذشته روابط ایران و جمهوری آذربایجان خیلی خوب و از رشد قابل توجه برخوردار بوده، ولی ظرفیت های دو کشور بیشتر از این را ایجاب می کند، بنا بر این در سال جاری شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.
رحمانی افزود: ما در خصوص فعالیت منطقه صنعتی مشترک پیگیر هستیم و در حال حاضر در حوزه تولیدات مشترک شرکت های ایرانی در جموری آذربایجان حضور فعال دارند.
وی ادامه داد: در حوزه های صنعتی همکاری های خوب و گسترده آغاز شده و همه اینها مستلزم هماهنگی بین دو کشور همسایه است. زمینه های لازم برای گسسترش همکاری فراهم است و امیدواریم گسترش این روابط و مخصوصا افزایش حجم مبادلات تجاری به نفع دو ملت باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران قرار است در این سفر دو روزه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد، ساحل بابایف وزیر کار و تامین اجتماعی و صفر مهدی اف رییس گمرک این کشور دیدار کند.
برگزاری مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران – جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی ‘حاجی قابول’ در ۱۱۰ کیلومتری جنوب پایتخت جمهوری آذربایجان و شرکت در همایش تجاری دو کشور از جمله برنامه های سفر رحمانی به باکو اعلام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جریان این سفر همچنین با جمعی از تجار ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان نیز دیدار و در مرکز تجاری ایران در باکو هم حضور خواهد داشت.