مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکهزار و ۷۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: ۷۵۰ روستای استان در دولت یازدهم به شبکه گاز متصل شدند. به گزارش شرح آنلاین، سیدرضا توحیدی در گفت و گو با خبرنگاران از گازرسانی به ۷۸ روستای استان با اعتبار هزینه شده […]

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکهزار و ۷۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: ۷۵۰ روستای استان در دولت یازدهم به شبکه گاز متصل شدند.

به گزارش شرح آنلاین، سیدرضا توحیدی در گفت و گو با خبرنگاران از گازرسانی به ۷۸ روستای استان با اعتبار هزینه شده ۱۵۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری خبرداد و گفت: در زمان حاضر گازرسانی به ۲۴۱ روستای استان در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۹۲ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵روستای دیگر در دست طراحی است، گفت: با اتمام گاز رسانی به این روستاها، جمعیت تحت پوشش گاز در استان به ۹۹ درصد خواهد رسید.
توحیدی گفت: در راستای توسعه شبکه گازرسانی در شهرها و گازرسانی به روستاهای محروم از اول سالجاری تاکنون بیش از ۵۶۳ کیلومتر شبکه در انواع فولادی و پلی اتیلنی و در اقطار مختلف در سطح استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.
وی افزود: در ۶ ماه اول سال جاری بیش از ۱۹ هزار مشترک به تعداد مشترکین شرکت گاز استان افزوده شده و رقم مشترکین شرکت گاز به بیش از یک میلیون و ۴۷۵ هزار مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان طول شبکه اجرا شده در استان را تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۱۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر تمامی ۶۲ شهر استان و ۱۷۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این رقم شامل ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۱٫۶۶درصد خانوار روستایی استان است.