مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به  اینکه تاکنون قریب به دو هزار میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است، افزود: قبل از سال ۹۲، ۷۵ درصد اعتبار قطارشهری تبریز توسط دولت و ۲۵ درصد نیز توسط شهرداری تامین می‌شد که از سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۶ این معادله برعکس […]

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به  اینکه تاکنون قریب به دو هزار میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است، افزود: قبل از سال ۹۲، ۷۵ درصد اعتبار قطارشهری تبریز توسط دولت و ۲۵ درصد نیز توسط شهرداری تامین می‌شد که از سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۶ این معادله برعکس شده و دولت ۲۸ درصد و شهرداری ۷۲ درصد در این راستا هزینه‌ می‌کند.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پشمینه در جلسه‌ی پیش از بازدید استاندار از متروی تبریز، اظهار کرد: فاز اول خط یک با ۹۹٫۵۵درصد پیشرفت فیزیکی، فاز دوم خط یک با ۸۴درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین فاز سوم خط یک نیز با ۵۵٫۸۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت بوده و در مجموع خط یک متروی تبریز شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۸٫۴۷درصدی است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی فاز سه خط یک متروی تبریز به خاطر محدودیت های که از شهریورماه سال‌گذشته روی داد، با کندی مواجه شده است؛ اما در تلاشیم تا جوانب قضیه را هموار کرده و بتوانیم خط یک متروی تبریز را تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسانیم.

پشمینه اضافه کرد: سال گذشته برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان برای قسمت‌های مانده خط یک مترو، اعتبار پیشبینی شده بود که اگر این اعتبار تا پایان سال ۹۶ تزریق می‌شد، خط یک مترو در سال ۹۶ پایان می‎یافت در حالی که آمار و ارقام کم بوده است.

وی با بیان اینکه خط دو متروی تبریز نیز از قره ملک آغاز شده و به نمایشگاه بین‌المللی تبریز ختم می‌شود، گفت: مساحت این خط برابر با ۲۲٫۴ کیلومتر است که دارای ۲۰ ایستگاه بوده و تاکنون نیز به مساحت سه و نیم کیلومتر تونل آن کار شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز ادامه داد: خط سه متروی تبریز نیز از فرودگاه تا ترمینال بوده و در تلاشیم که سه پایانه‌ی موجود(هواپیمایی، ترمینال، راه‌آهن) به قطار شهری تبریز وصل شود، مطالعات اولیه خط سوم قطار شهری تبریز توسط چهار مشاور انجام شده و دومین آگهی را به روزنامه‌ها ارائه داده‌ایم تا طبق قرارداد، واجدان شرایط اعلام آمادگی کنند.

پشمینه بیان کرد: خط چهار متروی تبریز نیز از میدان آذربایجان تا اتوبان پاسداران بوده که به علت مطالعات و همچنین باتوجه به مسافرپذیری این بخش، به صورت تراموا احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول خط یک متروی تبریز از پایانه‌ی ائل‌گلی شروع شده و شامل ایستگاه های یک تا شش است، گفت: ایستگاه‌های شش الی یازده نیز در فاز دوم خط یک قرار داشته و همچنین ایستگاه‌های ۱۱ الی ۱۸نیز در فاز سه خط یک متروی تبریز قرار دارد.