فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)با بیان اینکه کوچک‌ترین غفلت از اولویت‌ها باعث چالش‌ها خواهد شد،گفت: یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌ها مسئله آب است که قرارگاه توانست بالغ بر ۱۰میلیارد مترمکعب آب را که از مرز خارج می‌شد،مهار کند. به گزارش شرح  آنلاین به نقل خبرگزاری فارس ، عبادالله عبداللهی  در مراسم افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی واحد […]

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)با بیان اینکه کوچک‌ترین غفلت از اولویت‌ها باعث چالش‌ها خواهد شد،گفت: یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌ها مسئله آب است که قرارگاه توانست بالغ بر ۱۰میلیارد مترمکعب آب را که از مرز خارج می‌شد،مهار کند.

به گزارش شرح  آنلاین به نقل خبرگزاری فارس ، عبادالله عبداللهی  در مراسم افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی واحد میانه اظهار داشت: کیفیت، سرعت و قیمت از مولفه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بوده و تولید آهن اسفنجی میانه نماد مشارکت سپاه در سازندگی کشور و نبوغ و توان ایرانی است.

وی با تشکر از تمام دست اندرکاران اجرای پروژه برای به ثمر رساندن آن افزود: یکی از مصادیق شعار سال، در مجموعه احداث شده به عنوان پروژه پرکاربرد مشهود است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم براساس روحیه اعتقادی و بسیجی در راستای ایجاد اشتعال توانسته در حوزه‌های مختلف براساس اولویت دولت فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: منظور ما اولویت‌هایی هستند که کوچک‌ترین غفلت از آن باعث چالش‌هایی خواهد شد، یکی از بزرگ‌ترین این اولویت‌ها مسئله آب است که قرارگاه توانست بالغ بر ۱۰میلیارد مترمکعب آب را که از مرز خارج می‌شد،مهار کند.

وی اذعان داشت: در زیرساخت‌های ریلی بیش از۷۰ درصد آزادراه با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه احداث می‌شود و با حمایت دولت توانسته‌ایم در مسائل ریلی و زیست محیطی اشتراک داشته باشیم.

عبداللهی با اشاره به خدمات قرارگاه سازندگی خاتم در حوزه نفت و گاز بیان کرد: در سال گذشته براساس تدابیر دولت،۶۰ پروژه مورد هدف قرارگاه قرار گرفت که با همت جهادی به ثمر رسید که یکی از آن پروژه‌ها، پروژه آهن اسفنجی میانه است.

وی با تاکید به اینکه ما معتقدیم با تحریک و تهدیدهای ناجوانمردانه دشمن اگر وحدت و یکپارچگی حفظ شود، قطعاً فرمایشات امام راحل در راستای آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ثابت خواهد شد، افزود: با عمل به شعار «ما می‌توانیم» امروز شاهد دستاوردهای بزرگی هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه اگر بخواهیم بحث نفت را کمتر در نظر بگیریم، باید وارد معادن شویم، یادآور شد: در افتتاح مس سونگون این پروژه ۱۵۰ هزار تن کنستانتره داشته و یک ساله توانست خود را مستهلک کند و اگر چنین ظرفیتی وجود دارد باید فکر بهره‌مندی کنیم.

وی با اعلام اینکه نقدینگی بسیار خوبی در دست مردم است و اگر دولت بتواند بستر برای اعتمادسازی مردم ایجاد کند، هم مردم و هم دولت سودمند خواهند شد،گفت:در نتیجه این اعتمادسازی آبادانی و عمران در کشور ایجاد می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس کسری زیادی داشتیم و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تزریق شد که در نهایت توانستیم در نیم دقیقه فروش، این هزینه را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه فولاد میانه بسیار ارزشمند است،گفت: واقعاً باید به خلاءهای پروژه‌ها توجه شود زیرا وقتی می‌گوییم ۵۰۰ هزار میلیارد پروژه راکد داریم یعنی باید برآورد کرد که چه عددی در کشور مانده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) متذکر شد: در هر پروژه‌ای اعم از ساخت سد، اول باید به پایین دست توجه شود و کانال‌های آن را ایجاد کنیم تا خلاءها رفع شود، نه اینکه حالت برعکس اجرا شود.

وی با تاکید به اینکه باید محوریت اجرا و کارگری بر عهده ما باشد تا به راحتی بتوانیم از موانع عبور کنیم،گفت: باید این بروکراسی اداری حل شود تا بتوان سرعت پروژه‌ها را ۲ برابر کرد و به تبع آن سرمایه‌گذارها نیز وارد عمل می‌شوند.

عبداللهی ادامه داد: در پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی ۳۰۰ پیمانکار در منطقه کارگاه حضور داشته و این باعث شد عیوب سریع رفع شود.

وی افزود:در این پروژه ۹۶ درصد خلوص داشتیم،حتی در بحث امور زیست محیطی از گاز طبیعی بهره بردیم و ۹۰ درصد پروژه با تکیه به توان داخلی بوده که یک افتخار برای ماست.

عبداللهی گفت: سرمایه عظیم کشور نیروی انسانی است و پول در رتبه‌های دیگر است و اگر توجه به این موضوع شود همانند دوران دفاع مقدس در برابر تحریم‌ها خواهیم ایستاد.

وی در تشریح فعالیت کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه بیان کرد: احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی و حمل مواد طرح فولاد میانه در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به ۱۰ میلیون تن در سال، طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان یکی از طرح‌های ۸ گانه طراحی و با تکمیل چرخه تولید فولاد آذربایجان را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی طرح فولاد میانه در ۳ کیلومتری جنوب‌شرقی میانه در ارتفاع ۱۱۱۰ متری از سطح دریا و در منطقه شمال‌غربی کوه‌های «قافلان کوه» قرار دارد.