عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در ارسال لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس، تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی را منوط به ارسال این لایحه دانست. به گزارش  شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، سلمان خدادادی در رابطه با آخرین وضعیت تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی به رسمی […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در ارسال لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس، تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی را منوط به ارسال این لایحه دانست.

به گزارش  شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، سلمان خدادادی در رابطه با آخرین وضعیت تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی به رسمی در دولت، اظهار داشت: دی ماه سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی مطرح کردم که موضوع تبدیل وضعیت این نیروها را در لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین تکلیف و پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهریور ماه سال جاری مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار بود وظایف و تمام مسائل مربوط به نظام اداری و کارمندی مانند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در آن تعیین تکلیف شود به اتمام رسید و دولت نیز لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارسال نکرد تا مجلس نسبت به دائمی کردن قانون اقدام کند، بنابراین بررسی موضوع تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی با مشکل مواجه شد.

*نیروهای قراردادی، شرکتی و پیمانی با سابقه کار ۱۵ تا ۲۰ سال هنوز تبدیل وضعیت به رسمی نشده‌اند

وی با انتقاد از اینکه نیروهای قراردادی، شرکتی، پیمانی و سایر نیروهایی که وضعیتشان مشخص نیست با سابقه کار ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار هنوز تبدیل وضعیت به رسمی نشده‌اند، تصریح کرد: کار این نیروها با نیروهای رسمی یکسان بوده و در یک دستگاه و اتاق مشغول کار هستند اما متاسفانه چهارمیلیون اختلاف دریافتی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اگر دولت به این نیروها نیاز دارد چرا سریع‌تر وضعیت آنها را تعیین تکلیف نمی‌کند این انصاف نیست که کاری را که کارکنان شرکتی، قراردادی و سایر با حقوق یک میلیونی انجام می‌دهند نیروهای رسمی با چهار میلیون حقوق انجام دهند.

خدادادی با یادآوری ارسال چند نامه به رئیس جمهور در سال گذشته به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جهت تعیین تکلیف دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و سایر نیروهایی که وضعیت شان مشخص نیست، افزود: در آن مقطع به صورت جدی مصمم بودیم در جریان دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاحاتی انجام دهیم تا تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی تعیین تکلیف شود و رئیس جمهور نیز تاکید کرد که سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با انتقاد از اینکه دولت در قانون برنامه بودجه سال ۹۶ اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری را برای یکسال تمدید کرد، گفت: متاسفانه با وجود گذشت یک سال از تمدید قانون دولت هنوز لایحه را به مجلس ارائه نکرده و در این رابطه تخلف کرده است این در حالی بوده که اگر هر چه سریع‌تر این لایحه به مجلس ارسال شود تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی تعیین تکلیف خواهد شد.

*برای تمام نیروهای دولتی باید شرایط یکسانی از نظر پرداخت حقوق و مزایا پیش بینی شود

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای تمام نیروهای دولتی باید شرایط یکسانی از نظر پرداخت حقوق و مزایا پیش بینی شود، ادامه داد: دولت باید وضعیت تمام نیروهای غیررسمی خود را سریع‌تر تعیین تکلیف کند و ضرورتی ندارد که در یک دستگاه با کار یکسان شرایط حقوقی نیروها متفاوت باشد در این رابطه حتی اگر نیرویی بر اساس ضابطه به کار مشغول شده باشد باید سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله آن بر این امر مقدم شمرده شده و هر چه سریع‌تر وضعیت آنان تعیین تکلیف شود.

با ارائه لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس در اسرع وقت نسبت به بررسی لایحه و تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی اقدام خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ارائه لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس در اسرع وقت نسبت به بررسی لایحه و تعیین تکلیف وضعیت نیروهای غیررسمی اقدام خواهیم کرد، گفت: مجلس منتظر ارائه این لایحه از سوی دولت است و به طور قطع اگر دولت در ارسال لایحه به مجلس تعلل کند به گونه‌ای دیگر رفتار خواهیم کرد.