مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت : روزانه بیش از ۳ کیلومتر عملیات احداث شبکه گازرسانی در  آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد. به گزارش شرح انلاین به نقل از فارس ، سیدرضا رهنمای توحیدی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای هشترود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۶۳ کیلومتر شبکه […]

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت : روزانه بیش از ۳ کیلومتر عملیات احداث شبکه گازرسانی در  آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد.
به گزارش شرح انلاین به نقل از فارس ، سیدرضا رهنمای توحیدی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای هشترود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۶۳ کیلومتر شبکه در انواع  فولادی و پلی اتیلنی و در اقطار مختلف در استان آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.
وی گفت: گازرسانی به هر خانوار بیش از ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد.
توحیدی با بیان اینکه  هم اکنون تمام شهرها و بیش از یک هزار و ۷۷۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا یک سال آینده این رقم به بیش از ۲ هزار روستا خواهد رسید و تمام روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت : امسال از بند ق ریالی برای این شرکت پرداخت نشده اما همچنان کارهای اجرای گازرسانی به روستاها ادامه دارد.
رهنمایی توحیدی طول شبکه اجرا شده در استان را تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۱۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: متوسط اجرای شبکه در روز بیش از ۳ کیلومتر است.
مدیر عامل شرکت گاز استان  افزود: از ابتدای امسال بیش از ۱۹ هزار مشترک بر مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده که در مجموع به بیش از یک میلیون و ۴۷۵ هزار مشترک رسیده است.
رهنمایی توحیدی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی ۶۲ شهر و ۱۷۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده که این رقم شامل ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۱٫۶۶درصد خانوار روستایی استان را شامل می‌شود.
وی افزود: هم اکنون گازرسانی به ۲۴۱ روستای استان در دست اجرا بوده و ۹۲ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵ روستای دیگر در دست طراحی است که با اتمام گاز رسانی به این روستاها میزان تحت پوشش خانوار استان به ۹۹ درصد خواهد رسید.
رهنمای توحیدی با اشاره به نقش بخش صنعتی به عنوان موتور محرکه تولید و اقتصاد و اشتغالزایی تصریح کرد: طبق آمار مصارف گاز استان بیش از چهار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تحویل مصارف صنعتی گردیده است.
وی از شناسایی ۳۸۰ واحد صنعتی که در حال حاضر از  سوخت مایع مصرف می کنند جهت بهره مندی از گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: تا ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه عملیات گازرسانی تا نزدیک رسانی به این صنایع به منظور  بهره‌مندی از انرژی پاک در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد.
رهنمایی توحیدی بر اهمیت واحدهای صنعتی یادآور شد و گفت: تحویل گاز به این واحدها علاوه بر بهبود زیرساخت‌های اقتصادی استان منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و حرکت به سمت و سوی صنعت پاک خواهد بود.