استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه کشاورزی نوین، اولویت دولت دوازدهم است. به گزارش  شرح آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر مجید خدابخش در نشست کاری با نمایندگان خانه کشاورزی استان، حمایت از توسعه کشاورزی با استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین را یکی از مهم ترین سیاست های دولت دوازدهم برشمرد و […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه کشاورزی نوین، اولویت دولت دوازدهم است.

به گزارش  شرح آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر مجید خدابخش در نشست کاری با نمایندگان خانه کشاورزی استان، حمایت از توسعه کشاورزی با استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین را یکی از مهم ترین سیاست های دولت دوازدهم برشمرد و عنوان کرد:خوشبختانه در قانون بودجه سال ۹۷؛ ۱٫۵ میلیارد دلار برای ارائه تسهیلات به کشاورزان تصویب شده که نزدیک به شش درصد از آن، سهم استان آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های تشکل های صنفی حوزه کشاورزی بر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه آموزش های تخصصی در زمینه مسائلی همچون صرفه جویی در مصرف بهینه آب عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی، انتظار داریم تشکل های حوزه کشاورزی بیش از پیش از ظرفیت مردم و بخصوص بخش خصوصی در حوزه توسعه کشاورزی نوین استفاده کنند و در کنار این موضوع نیز، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه حمایتی بر عهده دارند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بی نظیر حوزه کشاورزی در استان بر ضرورت افزایش فعالیت هایی همچون تولید گل و صادرات به کشورهایی همچون روسیه تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرش مدیریت استان به روستاها به عنوان یک واحد تولیدی مولد  است افزود: هر روستا را یک واحد تولیدی می دانم و تمامی مسئولان امر باید در زمینه توسعه امکانات روستاها گام بردارند.
خدابخش همچنین با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته بر ضرورت توجه به تولید محصولات صادرات محور در حوزه کشاورزی تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست، برخی از فعالان حوزه کشاورزی نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.