اردبیل، فارس، (شرح آنلاین) - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شکر به نرخ دولتی 3400 تومانی در استان اردبیل توزیع می‌شود.

رامین صادقی در جلسه بازرسان و ناظران بازار اظهار کرد: بخش عمده‌ای از افزایش قیمت شکر و قند روانی است که به دلیل برخی مسایل مطرح شده در فضای مجازی انجام شده در حالی که در این زمینه کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: بارگیری و حمل شکر و قند مورد نیاز استان از بنادر انجام شده و طی روزهای گذشته به دلیل وقفه در حمل و توزیع این ماده پرمصرف افزایش قیمت را شاهد بودیم که از امروز با توزیع شکر به نرخ ۳۴۰۰ تومان پیش‌بینی‌ می‌شود کمبود و افزایش قیمت کذایی را شاهد نباشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به افزایش قیمت خرما تصریح کرد: این مشکل کشوری است و مقرر شده با هماهنگی تولیدکنندگان از صادرات خرما جلوگیری شده و نیاز بازار از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.

صادقی از نظارت شبانه‌روزی اکیپ‌های این سازمان و تعزیرات خبر داد و اضافه کرد: افزایش قیمت زولبیا و بامیه قابل قبول نیست و از طرف اتحادیه قنادان به همه قنادی‌ها ابلاغ شده تا به نرخ مصوب و ابلاغ شده زولبیا و بامیه عرضه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شکر مورد نیاز قنادی‌ها به نرخ دولتی تامین می‌شود نباید افزایش قیمتی در عرضه این محصول به وجود آید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با هشدار به برخی از نانوایی‌ها در باره افزایش خودسرانه قیمت‌ نان بیان کرد: افزایشی در نرخ نان اتفاق نیفتاده و نانوایی‌ها حق فروش نان را به قیمت غیر مصوب و جدید ندارند و برای فطیرپزی‌ها نیز به میزان کافی شکر تامین شده و مشکلی از بابت تهیه مواد اولیه برای این واحدها وجود ندارد.

وی از عموم هموطنان خواست، هرگونه افزایش قیمت نان را در کنار سایر اقلام به شماره ۱۲۴ اعلام کرده تا با حضور اکیپ‌های نظارتی بررسی شود.

 

الف – ب ۶۶/