صداوسیما، (شرح آنلاین) - وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای هندی خود، اعلام کرد: مواضع دو کشور در بسیاری از زمینه ها همراه و هماهنگ با هم است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای هندی خود، اعلام کرد:مواضع دو کشور در بسیاری از زمینه ها همراه و هماهنگ با هم است.

“محمد جواد ظریف” در پایان نشست با “سوشما سواراج” وزیر امور خارجه هند ،این جلسه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اینگونه گفتگوها و تبادل نظر ها برای روابط دو کشور ضروری است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افرود : امروز درباره آخرین تحولات منطقه و بحث برجام توضیحاتی داده شد و تبیین هایی صورت گرفت.
وی به تشریح مواضع جمهوری اسلامی برای شرکای ایران از جمله روسیه اشاره کرد و گفت:در اینجا هم وزیر امورخارجه هند بر اهمیت برجام و ضرورت بهره مندی ایران از منافع این توافقنامه تاکید کرد‌ و ما هم اعلام کردیم اقدامات اخیر ایران در چارچوب برجام بوده است.
“ظریف” با اشاره به مباحث منطقه ای به عنوان محور دیگر جلسه امروز افزود:سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و همینطور در منطقه که می کوشند تنش را تحمیل کنند و نگرانی هایی که وجود دارد از اقدامات و خرابکاری های مشکوک،پیشتر ما پیش بینی کرده بودیم که اینگونه اقدامات را صورت خواهند داد برای اینکه به تنش دامن بزنند ، امروز در این باره نیز بحث شد.
وزیر امور خارجه کشورمان مباحث انرژی،بندر چابهار و روابط دوجانبه را سه محور دیگر این جلسه مطرح بر افزایش حجم همکاری ها و مبادلات تاکید کرد.
“ظریف” افغانستان را نیز محور پایانی دیدار امروز برشمرد و اضافه کرد: گفتگوهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت.

آغاز گفتگوهای وزرای خارجه ایران و هند

“محمد جواد ظریف” که بامداد امروز سه شنبه وارد پایتخت هند شده است، از ساعت ۱۱ به وقت محلی دیدار و گفتگو با همتای هندی خود را آغاز کرد.
چند نفر از معاونان وزارت خارجه هند ، خانم “سوشما سواراج” وزیر امور خارجه این کشور را در این دیدار همراهی می کنند.
هدف از برگزاری این نشست، اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی ، بررسی روند همکاری ها و نیز موضوع برجام اعلام شده است.
در حاشیه این جلسه، یازدهمین نشست کمیسیون مشترک امور کنسولی دو کشور نیز در حال برگزاری است.
تسهیل در صدور روادید بویژه برای تجار و گردشگران دو کشور و همچنین حل مشکل زندانیان ایران و هند از محورهای این کمیسیون اعلام شده است.
حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که در یک سال اخیر از ۱۷ میلیارددلار هم فراتر رفت.
الف خ ۷۲ /