آذربایجانغربی، فارس، (شرح آنلاین) - شهردار ارومیه گفت: ساخت تراموای شهری ارومیه شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرایی می‌شود.

محمد حضرت‌پور امروز در ارومیه با بیان اینکه تراموای شهری ارومیه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی برای افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است، بیان کرد: تراموای ارومیه به طول ۹ کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های مدیریت شهری همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به افق ۱۴۰۴ و تحقق شهر سالم با توسعه حمل و نقل ریلی، بیان کرد: برابر با کارشناسی‌های صورت گرفته بهترین راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه‌اندازی ترموای شهری است که هم اینک ۶۷ درصد شهرهای دنیا از آن استفاده می‌کنند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مطالعات اجرای تراموای شهری ارومیه به اتمام رسیده است، گفت: با راه‌اندازی تراموای شهری ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ترافیک و برخورداری شهروندان از یک شهری پاک، بیان کرد: معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی رفع می‌شود، اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها در کنار این مهم ضروری است.

حضرت‌پور با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها واجرای پروژه‌هایی برای کاهش ترافیک، بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد حمل و نقل ریلی همانند تراموا برای کاهش ترافیک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش شهروندان در کاهش ترافیک بیان کرد: شهروندان هر چقدر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند، شاهد کاهش چشمگیر ترافیک خواهیم بود.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /