فارس، (شرح آنلاین) - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه‌شنبه، در دیدار با کارگزاران نظام در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

ایشان بیان داشتند: این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که میدانند که به نفعشان نیست. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ی ما قوی‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ی خود، توکل به خدا را هم داریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است.: مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.

ایشان تاکید کردند:  میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما که چرا موشکی با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند. یا مثلاً میگویند درباره‌ی عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست.

حضرت آیت الله خامنه فرمودند: شکی نیست که دشمنی آمریکا که از اول انقلاب شروع شده، امروز شکل آشکار به خود گرفته است. قبلاً هم همین دشمنی بود ولی به این صراحت نبود. الان صریح میگویند و تهدید میکنند. باید دانست کسی که با صدای بلند تهدید میکند، قوه‌ی واقعی‌اش آن‌قدر نیست.

ایشان اظهار داشتند: اینها [دولتمردان آمریکا] مصالح رژیم صهیونیستی را بیشتر از هر دولت دیگری رعایت میکنند. فرمان بسیاری از کارها دست جامعه‌ی صهیونیست‌ها است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:  آمریکایی‌ها احتیاج دارند به اینکه هارت و پورت کنند. میگویند رفتار ما ایران را تغییر داد! بله، این را درست میگویند؛ تغییرش این بود که نفرت مردم ایران از آمریکا ۱۰ برابر شده و نزدیک شدن آنها به منافع جمهوری اسلامی برایشان دست‌نیافتنی‌تر شده؛ همت جوانان ما برای آماده نگه داشتن کشور بیشتر شده و نیروهای نظامی و امنیتی ما حواسشان جمع‌تر شده.

ایشان تاکید داشتند: ببینید چقدر دستگاه محاسباتی دشمن [دچار اشتباه است] که رئیس‌جمهورشان میگوید هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است. اولاً جمعه نیست و شنبه است؛ ثانیاً تهران نیست و پاریس است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا در درون، مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد بیان داشتند: وضع دولتشان منسجم نیست؛ یک نفر یک حرفی میزند، فردایش یک نفر ضدّ آن را میگوید. این نشانه‌ی آشفتگی است.در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ۴۱ میلیون آمریکایی دچار گرسنگی هستند.

ایشان خاطر نشان کردند: در زمینه‌ی اجتماعی، طبق گزارش مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا، ۴۰ درصد ولادتها نامشروع است، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی دارند، بالاترین آمار مصرف مواد مخدر را دارند و ۳۱ درصد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا است. این وضع اجتماعی اینها است. بنابراین برخی دشمن را خیلی بزرگ نکنند. البته “دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد” اما دشمن آن‌چنان قوی نیست و مشکل دارد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: سیاستهای اینها عموماً از لحاظ سیاسی و امنیتی به ضررشان تمام شده است؛ هم سیاستهای اروپایی‌شان و هم سیاستشان در مقابل کشورهای آسیایی به ضررشان شده است.در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعاً آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد. الان صاحب‌نظران آمریکایی در مطبوعات هشدار میدهند که این فشار، به یک جهش اقتصادی در ایران منجر می‌شود.

ایشان بیان داشتند: هیچ‌کس از هیبت ظاهری آمریکا نباید بترسد؛ این خیلی خطا است. ابرقدرت‌ها کارشان را با هیاهو پیش میبرند اما قدرتشان از این هیاهو خیلی کمتر است. نه از هیبت آنها و نه از ثروت قارون‌های اطراف خلیج فارس که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، نباید ترسید. میلیاردها دلار علیه ما خرج کردند و هیچ کاری نتوانستند بکنند.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /